יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: רויטרס

ראש הממשלה יאיר לפיד טען אמש כי יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר "מסוכן יותר", כלשונו, מיו"ר חד"ש ח"כ איימן עודה.

"בן גביר הוא איש מסוכן", תקף לפיד בראיון לאתר החרדי 'כיכר השבת', "יותר מסוכן מעודה. אין שום סיכוי שעודה ישכנע דור שלם של צעירים יהודים בצדקת דרכו, יש בהחלט סיכון שבן גביר ישכנע צעירים יהודים בצדקת דרכו.

"בן גביר עלה על דבר נכון, אנשים מפחדים, הוא משתמש בפחד הזה. השאלה שלי, הוא הפתרון? מה הוא עשה בחיים שמכשיר אותו לטפל בדבר הזה?".

בדבריו התייחס ליחסיו עם המפלגות החרדיות. "אמרתי תמיד שאני מוכן לשבת עם ש"ס ויהדות התורה, אם הם יקבלו את קווי יסוד הממשלה - אין שום סיבה שלא לשבת איתם. אגב, בקמפיין 'ממשלה חילונית' - לא אני עמדתי בראש המפלגה...".

כמו כן התייחס ליחסיו האישיים עם ח"כ משה גפני. "ביני לבין גפני יש יחסים טובים. אגב, באופן עוד יותר מפתיע בינו לאבא שלי היו יחסים לא רעים, סביב חוק המיסיון ואני המשכתי את זה. יש לי אתו יחסים אישיים טובים, אני רוצה לעצור את הנזק שאתה עושה לו עכשיו. יש דבר כזה שיחסים אישיים טובים, לא כל דבר הופך לפוליטי".

"אני אומר שוב, אני לא פוסל את החרדים, יש רק עניין של קווי יסוד. אנשים צריכים להבין, כשמשהו בוער להם, לאנשים דתיים העקרונות בוערים בהם, אני מאוד מעריך את זה, הם רק צריכים להבין שהדברים שאני מאמין בהם - בוערים בי. אנחנו נצטרך להגיע לנקודת אמצע. פשרה היא לא דבר רע".