מנסור עבאס
מנסור עבאסצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

חבר הכנסת מנסור עבאס, יו"ר הרשימה הערבית המאוחדת (רע"מ), המייצגת את התנועה האסלאמית - הפלג הדרומי, אומר כי הקול הערבי יכול להכריע את הבחירות הקרובות לכנסת.

בראיון לרדיו א-נאס (חמישי) אמר עבאס: "האינטרס של החברה הערבית שלנו אינו תלוי רק בייצוג של רע"מ בכנסת, אלא הוא תלוי בייצוג הערבי הכולל בכנסת. אם הייצוג הערבי בכנסת יירד לפחות מעשרה חברי כנסת, משמעות הדברים היא שהימין ישלוט שליטה מלאה למשך ארבע שנים בעמדות השלטון בישראל ולא תהיה לנו אפשרות להשפיע באופן אמיתי, רציני ומשמעותי ואנו נחמיץ את ההזדמנות ההיסטורית הזו".

לדברי עבאס, "היום יש קונצנזוס יהודי וערבי לפיו הגורם שיכריע את הבחירות או הגורם אשר יכול להכריע את הבחירות הבאות הוא הבוחרים הערבים... אם הערבים יצאו ויצביעו למפלגות הערביות ובפרט לרע"מ אזי הם יכריעו את הבחירות לטובתם ואת (הרכב) הממשלה לטובתם. ואולם אם הם יישארו בבית ולא יצביעו, (הבחירות) יוכרעו לטובת נתניהו, סמוטריץ ובן גביר".

עבאס ציין, כי הוא תומך בגוש השינוי אבל שומר על הקלפים פתוחים לגבי אופציות אחרות. למרות שאלות חוזרות ונישנות סירב עבאס לומר מפורשות אם יהיה מוכן להיות חלק מקואליציה בראשות בנימין נתניהו בהדגישו, כי העמימות היא חלק מהטקטיקה הפוליטית ההכרחית כדי להשיג את היעדים הרצויים.

עוד אמר עבאס, כי בני גנץ ויאיר לפיד ראויים לכהן בתפקיד ראש הממשלה, ולעומת זאת ציין עבאס, כי בעבר האמין שנתניהו יכול להביא לשינוי במדיניות כלפי הפלסטינים וערביי ישראל, אבל הוא איכזב.

"ביסוס בני עמנו באדמתם בנגב והקמת הכפרים הערביים בנגב ופיתוחם זה אחד היעדים הנעלים והמכובדים שאדם מבצע", אמר עבאס.

לדברי עבאס, "ארגון אוטובוסים למסגד אל-אקצה המבורך, תמיכה בתושבי אל-קודס (ירושלים), שיפוץ הבתים, ומילוי תפקידנו הפוליטי כלפי ממשלת ישראל ומתוכה, וכלפי ירדן וכלפי האמריקנים כדי לשמור על המצב הקיים במסגד אל-אקצה ולמנוע את הפלישות (ביקור יהודים בהר הבית) ומניעת חילול מסגד אל-אקצה המבורך - כל אלה הם יעדים נעלים ביותר של הפעילות הלאומית והפוליטית".

בהתייחסו להחלטות וחוקים בנוגע ללהט"ב אמר עבאס: "היו החלטות לביצוע פה ושם שלא היו קשורות בנו ולא היו זקוקות לאישור שלנו, וזה הדבר שהיה. אם הדבר תלוי בנו מיד נסכל ונוריד אותו מסדר היום... יש לנו קווים אדומים שהיו ברורים מאוד ואין החלטה שעברה בנושא זה... זו סוגיה דתית אמונית לא פוליטית".