עשרות קרונות משוחזרים, משופצים ומקוריים במתחם המוזיאון
עשרות קרונות משוחזרים, משופצים ומקוריים במתחם המוזיאוןצילום: מוזיאון רכבת ישראל/דוברות

ב-26 בספטמבר 1892 נחנך קו הרכבת הראשון בארץ ישראל, קו מסילת הברזל יפו-ירושלים.

מאז עברה רשת המסילות בארץ גלגולים ותהפוכות רבים, התרחבה, התכווצה והתרחבה שוב, תחת שלטון האימפריה העות'מאנית, המנדט הבריטי ומדינת ישראל.

מוזיאון הרכבת בעיר חיפה מציג את הסיפור כולו, עם אוסף נרחב של קטרים וקרונות היסטוריים, שלרבים מהם אפשר להכנס, ומאות פריטים קטנים נוספים שחושפים עוד ועוד נדבכים מקיומה ועבודתה של הרכבת בארץ ישראל.

בימים שלישי-רביעי בחול המועד סוכות יערוך המוזיאון הפנינג של דגמי רכבות שנידבו מתנדבי המוזיאון, ולרשות הפעוטות והילדים יועמדו פינת משחק "רכבות עץ".

קטר הדיזל 101 החוגג 100 שנים בארץ
צילום: מוזיאון רכבת ישראל/ דוברות

ביום חמישי יארח המוזיאון את התערוכה השנתית של אגודת חובבי הלגו הישראלית LUG ישראל, ושעות הפעילות במוזיאון יוארכו עד לשעה 18.30 (כניסה אחרונה 17:30).

ההגעה למוזיאון תתאפשר באמצעות רכבת המוזיאון שתופעל ללא תשלום מתחנת חיפה מרכז השמונה למוזיאון הרכבת ובחזרה.

שעות פתיחת המוזיאון בחול המועד סוכות 09:30-15:00, למעט כאמור יום חמישי שבו תתארכנה שעות הפתיחה.