פוסטר הסדרה
פוסטר הסדרהבאדיבות כאן 11

ההיסטוריה הישראלית מלאה בסיפורים על אירועים גדולים: מלחמת ששת הימים, יום כיפור, המהפך של 77', הסכמי אוסלו ועוד. אבל מה לגבי הסיפורים הקטנים, אלה שנותרו כידיעה שולית באחד העיתונים, או כאייטם קצר במדור הרכילות?

הסיפורים הבלתי חשובים שעשו כותרות לרגע, הם שעומדים במרכז הסדרה 'הבלתי חשובים' שמציבה זרקור על אירועים קטנים שהשפעתם גדולה משידענו. הסדרה עוסקת בסיפורים הנשכחים המספרים בדיעבד סיפור גדול בהרבה על מי שהיינו אז ומי שאנחנו היום, ובאנשים שנכחו באותם רגעים שנתפסו אז כמשניים.

מתוך הגשות רבות שנשלחו לתחרות מכל העולם הסדרה 'הבלתי חשובים' של כאן 11, שביים אלירן פלד ויצר יחד עם עידו הרטמן, זכתה בפרס fiat/ifta הבינלאומי למצוינות בהפקות מבוססות ארכיון.

יבואן הבשמים משה דיין. מתוך "הבלתי חשובים"
יבואן הבשמים משה דיין. מתוך "הבלתי חשובים"באדיבות כאן 11

"עושר עצום של חומרי ארכיון נחקר בקפידה, נחשף ונארז לפורמט מרתק שצולל עמוק יותר מהכותרות הברורות מאליהן", מנמקים השופטים את הבחירה בסגרה הזוכה. "הדרך הייחודית בה בחר הצוות לספר את סיפורי הסדרה היא מהירה ויצירתית, לפעמים מטלטלת, מצחיקה ורגשית אבל תמיד שובת לב".

"מעבר לכבוד שמתלווה לזכייה, שימח אותנו לשמוע שהסדרה עם התוכן הכי ישראלי שיש הצליחה לחצות את גבולות הארץ ולהרשים פאנל שופטים המורכב ממדינות רבות בעולם," אומר אלירן פלד, מיוצרי הסדרה. "השופטים התרגשו, צחקו והתלהבו מהסיפורים שהבאנו, סיפורים המסמלים יותר מהכל את מי שהיינו אז ומי שאנחנו היום".