יו"ר נעם ח"כ אבי מעוז
יו"ר נעם ח"כ אבי מעוזצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפלגת נעם שמתמודדת ברשימת "הציונות הדתית" לכנסת הקרובה ערכה תחרות: "הסיפור הקצר על הזהות היהודית".

הסיפור הראשון שנקרא "אישה מגשימה" פורסם בעלון השבת "גילוי דעת", ובו מתוארים חייה של אישה יהודייה, לפי ראות עיניה של כותבת הטקסט, אשר שמה המלא לא נחשף לציבור.

השיר כולל טקסטים שעשויים להיתפס כפרימיטיביים וחשוכים בעידן הנוכחי, המתארים את האישה האידיאלית, לכאורה, כמי שתפקידה רק לגדל ילדים ולטפל בצרכי הבית.

"אני אישה מגשימה, אישה יוצרת, עיטורים למכביר בתוכי נוצרת, חיוכים מתוקים עם שן אחת חדשה, נובימול בחצות, לכסות בשמיכה'', נכתב. לילות ארוכים, הנקות רצופות ולשיר לכם שיר בשעות הקטנות''.

"רעשים תמידיים ממכונת הכביסה, מקפלת בגדים בישיבה על רצפה... רעיה ואם בשלנית אגדית, חברה של אמת, בלילות - כוננית. ממלאה את הפח בעשרות טיטולים, מחבקת ברוך, חובשת פצעים''.

עוד נכתב בשיר: "לילות לבנים, ארוחת צהריים וקריאות חירום 'אמא תורידי לי את המים'... כימאית מחוננת, רוקחת סודית לכתמים, לכינים, לסילוק האבנית''.

צילום: ללא קרדיט
צילום: ללא קרדיט

שרת הפנים איילת שקד, יו"ר הבית היהודי, הגיבה לפרסום השיר בערוץ 7: "כאישה, אמא, רעיה, שרה בממשלה, וגם מהנדסת חשמל יש לי עדכון חדשות למפלגת "נעם" - אנחנו כבר מזמן לא חיים בימי הביניים. הסיפור הקצר שפרסמתם בנוגע לתפקידן של נשים הוא לא סיפור על 'אישה מגשימה' אלא שיר הלל שהסאבטקסט שלו תובעני כלפי נשים ומקומן המוגדר.

''כל אישה וכל גבר יכולים להגשים את עצמם בדרך בה בחרו. זה יכול להיות בקריירה תובענית, זה יכול להיות במיקוד בבית ובמשפחה. זה יכול להיות גם וגם. אישה שבוחרת להיות אם מסורה ולהתמקד בבית ובילדים זה נפלא אבל הבחירה חייבת להיות שלה.

''כנראה שאבי מעוז, מספר 11 של סמוטריץ׳, רוצה לחזור לתקופות בהן בתפקיד של הנשים נצבע בצבע ברור. זו לא הציונות הדתית שאני מכירה... במשמרת שלי נקדם זכויות של נשים. התחלנו עם הכנסת נשים למועצות הדתיות כדי שלא נראה יותר תמונות בהן רק גברים מכריעים על ענייני מקוואות נשים, השוונו זכויות של אברכיות ואברכים ונמשיך לפעול כדי שכל אשה תוכל לבחור ואף דרך לא תהיה חסומה בפניה''.

שקד הוסיפה: ''גם גברים מכבסים, מחתלים, מנקים, מבשלים, קמים בלילות לילדים, והולכים עם העגלות לים לצפות בשקיעה. אפילו אם הם טייסי קרב בחיל האוויר. אחת שיודעת''.

ממפלגת נעם נמסר בתגובה לשקד: ''איילת, השיר המלא (קראת אותו?) מציג את המופלאות בהיותה של אישה - אמא. כמה שזה גדול ומתוק, לא פחות מלהיות טייסת, הייטקיסטית או שרת הפנים. ככה תמיד האמנו, בציבור הדתי, כך מדריכה התורה וכך יודעת כל מי שנותנת לעצמה להיות אמא באמת. חג שמח''.

חבר הכנסת מתן כהנא מהמחנה הממלכתי צייץ בחשבון הטוויטר שלו תמונה עם הנשים שמינה כממונות על מועצות דתיות ברחבי הארץ וכתב: "חבר הכנסת מעוז, מסתבר שנשים יכולות גם לבנות בתים לתפארת וגם להיות תלמידות חכמים ולפתח קריירה. אפילו בתחום שרותי הדת. מעשים. לא דיבורים".