הבנות בסוכת סגה"ש שוסטר
הבנות בסוכת סגה"ש שוסטרצילום: חופשי

סגן שר הביטחון אלון שוסטר אירח הבוקר (ד') בסוכתו בקריה בתל אביב, מאות תלמידות מדרשות דתיות המשלבות לימודי מדרשה עם שירות משמעותי בצה"ל, באירוע המציין 25 שנים להקמת מסלול גרעיני המדרשות לבנות דתיות.

האירוע נערך בהשתתפות ראש האגף הביטחוני חברתי וסמנכ"ל משרד הביטחון משה צין, מנהל חטיבת הגיוס באגף הביטחוני חברתי אודי דרור, תת אלוף צחי חפץ, הרב שמעון אלמליח ממקימי מסלול המדרשות, ראשי וראשות מדרשות.

סגן השר שוסטר פתח את האירוע: "כבוד לי לארח כאן הבוקר מאות יזמיות צעירות מובילות בעם ישראל. אנחנו בעוד יום לא פשוט בהיסטוריה של עם ישראל עם מותו החייל עידו ברוך אתמול, ההרוג השני בארבעה ימים. האמיץ הוא לא מי שמפחד אלא מי שמפחד וחושש ובכל זאת מעז והולך עם האמת והלב שלו עד הסוף".

לדבריו, "השילוב המופלא של ספרא וסייפא אלו יעדים לאומיים ויעד נוסף הוא חברותא - לא על ידי התבטלות או התנשאות, אלא באמצעות האפקטיביות של הביחד המשותף שמכבד את השונות של האחר שאינו מתפשר על הייחודיות שלו, וכל כך מרגש אותי לראות המעורבות האסרטיבית שלכן בחברה הישראלית, לצד דבקות באמונה ושמירה על הערכים שלכן והמסירות והאהבה לעם ישראל. אני מצדיע לכן על השליחות והדבקות באור הגנוז הפנימי אל מול אי ויתור על ההובלה וההשפעה בחברה הישראלית".

הרב אוהד טהרלב, ראש מדרשת או"ת לינדנבאום מבית 'אור תורה סטון' אשר סגן השר העניק לה תעודת הוקרה על פועלה להקמת מסלול המדרשות, ציין: "אין מקום יותר מתאים מלציין 25 שנה למסלול המדרשות מאשר סוכת שר הבטחון בחג הסוכות".

"הסוכה 'שעושה את כל ישראל חברים' מתאימה לתרומתה האדירה של המסלול המשלב ספרא עם סייפא לימוד תורה עם גיוס בנות דתות לצבא, חיבור של ספרא וסיפא שמאחוריו לומדות ומשרתות דווקא נשים מייצר חוסן חברתי ואחדות שאנו כל כך זקוקים לה בימים אלו. לא לחינם אמרו חז"ל שבזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ,לנשים באישיותן המיוחדת יכולת שינוי ויצירת חברה ערכית ושוויונית המושתת על ערכי הזהות היהודית. ה' עוז לעמו ייתן ה' יברך את עמו בשלום".

נעה פינקלמן, בת ה-18 שתחל ללמוד השנה במדרשת לינדבאום ציינה: "הלימוד במדרשה עושה את האיזון המדויק עבורי, בין הפנים לחוץ ובין תורה לצבא. הלמידה חשפה אותי לסגנונות שונים של לימוד תורה שמאפשרים לי לבנות את מסלול חיי באופן שמתאים לי. ההכנה לגיוס הצבאי מתוך בית המדרש, ומתוך חבורה לומדת שמשתפת בשאיפות ובמחשבות והליווי שאני מקבלת מהרב אוהד והצוות מאפשרים לי להגיע לגיוס הצבאי מוכנה ובנויה ובהתרגשות לקראת השליחות החשובה למען עם ישראל".

"אני יודעת ומבינה שכמו שכל אות בתורה היא חשובה, כך לכל אחת ואחד מאיתנו יש משמעות בשירות שהוא נותן למדינה ובעשייה החברתית בפרט שהדברים באים מתוך קודש."