שירה אליצור ודודו סעדה
שירה אליצור ודודו סעדהצילום: בשבע-ערוץ 7

שירה אליצור (שירצור) היא אישה צבעונית במיוחד. שיערה צבוע בצבעים שונים, בגדים ססגוניים בצבעי צהוב וירוק, ושרשרת לגו מיוחדת. הזמנו אותה לראיון אחרי תקופת החגים הרועשים והעמוסים, אנו נכנסים לתקופה ארוכה וקצת אפורה אולי אפילו משעממת של שיגרה. איך מכניסים צבע לתוך חיי היומיום?

"קשה לי המושג 'חזרה לשגרה'. בעולם היצירתיות מדברים הרבה על תבניות, ויש לנו איזו הנחת יסוד שהשגרה היא אפורה ומשעממת, ו'אחרי החגים' מעין נוקשות שלפני כן היה לנו פאן ובילויים וריגוש ועכשיו נכנסים לקיבעון שנקרא שיגרה. אני רוצה לשנות ולהגיד - גם בשגרה צריך למצוא את החגים. גם עובד שכיר ממוצע יכול לגוון לו את היום. לא כל יום צריך להראות אותו דבר. בוא נתפרע, נקצין ונגזים. תמיד אפשר ללכת אחורה".

"כמרצה ליצירתיות אני מאמנת אנשים לצאת רגע מהשגרה ומתבניות קבועות - אנחנו נורא מקובעים על כל מיני תפישות בחיים, אפשר לצאת מזה. יצירתיות זו מיומנות. שריר שצריך לאמן ולפתח. יש המון כלים ליצירתיות. זה אינדיבידואלי. כל אחד צריך לבחור את מה שאליו הוא מתחבר וזה מרגיש לו נכון בשבילו. המחקרים מראים שיצירתיות היא לא מולדת. כולנו יכולים ללמוד לשפר ולתרגל את היצירתיות שלנו".

שירצור מנהלת קריאייטיב במשרד הפרסום אשחר (קריאייטיב = יצירת שפה פירסומית, מסר שמובא לצרכן), והיא מספרת לנו על קריאייטיב מותאם למגזר הדתי לאומי: "משרדי הפירסום בעבר ידעו לדבר בשפה החילונית והחרדית. בשנים האחרונות נוצר שינוי וכבר לא לוקחים תמונה ומדביקים עליה כיפה. מה שמתאגר זה ליצור דווקא בתוך הקופסא, כשיש לנו מגבלות ואתגרים".

האזינו לנו בספוטיפיי ובגוגל פודקאסט.

האזנה נעימה.