נורית יוחנן
נורית יוחנןצילום: מסך כאן 11

נורית יוחנן, כתבת "כאן חדשות" לענייני פלסטינים, עוררה סערה ברשתות החברתיות לאחר שתיארה את הלילה האחרון בשכם כ"לילה קשה מאוד".

כזכור, כוחות הביטחון פשטו הלילה על דירת מסתור בקסבה של שכם ששימשה כמעבדת מטענים של פעילים מרכזיים של תשתית הטרור "גוב האריות". כוחות הביטחון הצליחו לחסל את אחד ממנהיגי הארגון שאחראי לפיגועי טרור שבוצעו בשבועות האחרונים, וכן חיסלו מספר חמושים פלסטינים.

למרות המבצע המוצלח, יוחנן דיווחה הבוקר בחשבון הטוויטר שלה: "לילה קשה מאוד בשכם. צה"ל הגיע לדירת ששימשה מעבדת מטענים של גוב האריות. חילופי אש כבדים ובכללי העיר בערה. ארבעה פלסטינים נהרגו, בהם אחד מהמוכרים והבכירים יותר בקבוצה ודיע אל-חוח.

לאחר שנשאלה על פשר הדברים היא כתבה: "לילה קשה במשמעות של הרבה אש ואלימות על הכוחות ובכללי בלגן גדול בשכם. אני מבינה שאי אפשר להשתמש יותר בשם תואר בלי שיגידו שאני עובדת בשביל האויב. מודה שקצת עייפתי מזה".

עיתונאי 'גלובס' אבישי גרינצייג השיב לה: "אם גם אדם ממלכתי, ערכי, צנוע ותמים דרך כמוני התפלא על הניסוח שלך - יש מצב, במחילה, שהטעות היא לא אצל הקוראים אלא של המנסחת".

תנועת 'ישראל שלי' כתבה ביחס לדברים "נעזור לכתבת לענייני פלשתינים של תאגיד השידור הציבורי: 'לילה קשה מאד' זה חלילה אם היו נפגעים לכוחותינו. כשכוחות הביטחון מחסלים מחבלים בלב שכם, כאלה שפוגעים ומנסים כל הזמן להוציא פעולות טרור, אז זה לא לילה קשה, אלא לילה מוצלח של עבודה ביטחונית מוצלחת, אחראית ונחרצת".

עורך 'הקול היהודי' אלחנן גרונר צייץ: "לכתבת התאגיד שמועסקת על חשבונינו קשה שצה"ל חיסל מחבלים הלילה בשכם".

מ'כאן חדשות' לא נמסרה תגובה.