הרב אריאל בראלי
הרב אריאל בראליצילום: אריה מינקוב

הרב אריאל בראלי רב הישוב בית אל ומרבני 'חותם' קורא לציבור להשתתף בבחירות כדי להשיב את הכוח לכנסת ולעצור לדבריו את 'שלטון בג"ץ'.

בתשובה לשאלה שנשאל הרב, בה כתב השואל כי אין לו טעם להצביע בבחירות הקרובות וזאת לדבריו בשל כך שהמדינה 'נשלטת ע"י בג"ץ, התקשורת והיועצים המשפטיים'.

בתשובתו כתב הרב בראלי בין היתר כי "לצערי הרב יש הרבה אמת בטענה שלך שמי ששולט במדינה הוא בג"ץ אשר במשך תקופה ארוכה לוקח לעצמו סמכויות שלטוניות ומרוקן מתוכן את החלטות הכנסת. זו המהפכה השיפוטית שהוביל אהרון ברק בטענה שהכול שפיט, ובעזרת התקשורת והפרקליטות הצליח להקים דיקטטורה שיפוטית אשר יכולה להתערב בכל החלטה של נבחרי הציבור".

הרב בראלי הדגיש כי "זו בהחלט משימה חשובה להחזיר את הכוח השלטוני לכנסת והדרך היחידה לעשות זאת היא בהשתתפות פעילה בבחירות לכנסת. ככל שיהיו יותר נציגי ציבור אשר ילחמו באומץ בדיקטטורה של בג"ץ יגדלו הסיכויים להצליח ולהציל את המדינה משלטון בג"ץ. מי שנמנע מלהצביע בורח מהאחריות לשינוי המצב ובעצם תורם את הקול שלו למפלגות הגדולות, לכן אין שום הגיון להימנע מהצבעה, הפוך - עלינו להשתדל ככל שניתן לזרז את מכרינו וכל מי ששייך באופן טבעי להשקפת עולם שלנו, לצאת מהבית ולבוא להצביע.

הרב בראלי הוסיף לסיום וכתב כי: "אסיים בכך שמעבר לתועלת המעשית שיש בהצבעה לכנסת ישנה תועלת רוחנית של שותפות אישית בעיצוב הנהגת מדינת ישראל ולדעת הרב קוק (משפט כהן סימן קמד) זו חלק ממצוות העמדת מלך".