ינקו, אשל וצין
ינקו, אשל וציןצילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

בטקס בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל ובכירי המשרד, מונתה היום (א') דליה ינקו לתפקיד ראש האגף הביטחוני-חברתי במקומו של משה צין שפורש לאחר כ-40 שנים במערכת הביטחון, מהן 11 שנים במשרד הביטחון.

דליה ינקו עובדת במשרד כ-25 שנים, מתוכן ב-5 שנים האחרונות כסגנית ראש האגף וראש היחידה להכנה לצה"ל וגדנ"ע. במסגרת תפקידיה השונים הקימה את תחום ההכנה לצה"ל והובילה את שיתופי הפעולה אל מול צה"ל והרשויות המקומיות.

ינקו מחליפה את משה צין שהוביל בכהונתו שורה של פרויקטים בהם: קידום פעילות האגף בפריפריה החברתית והגיאוגרפית בין היתר באמצעות גרעיני הנח"ל, שילוב בני נוער מקרב אוכלוסיות ייחודיות במכינות הקדם צבאיות, הרחבת פרויקט "בעקבות לוחמים" לדרום הארץ ומיסוד והסדרה של תהליכי עבודה באגף וכתיבת נהלים ותפיסות הפעלה. עם מינויה של ינקו מכהנות, לראשונה בהנהלת משרד הביטחון, ארבע נשים כראשות אגפים.

אשל אמר בטקס: "האגף הביטחוני חברתי הוא ציר מרכזי במפגש החשוב בין ביטחון, חברה וכלכלה. לתוצרי העשיה של האגף יש משמעות לאומית רחבה הרבה מעבר רק לגיוס לצה"ל. זהו הקו הקדמי המחבר אוכלוסיות שונות בחברה למדינה. צין, ידעת להוביל ולקדם את האגף, בלקיחת אחריות, בהבנת האתגרים וביוזמה. אתה מותיר אחריך אגף מצוין בסטנדרטים מהמעלה הראשונה. דליה, זו גאווה גדולה למנות מועמדת טבעית שצמחה במשרד הביטחון. אין לי ספק שתובילי את האגף להישגים, ליוזמות ולפעילויות שישפיעו על ביטחון המדינה ומעבר לכך, על החברה."

דליה ינקו אמרה בטקס: "אני מתחייבת להמשיך להעצים את פעילות האגף ותרומתו לחיזוק חוסנה של מדינת ישראל, באמצעות חיבור כל חלקי החברה, עידוד הגיוס לקרבי, לשירות משמעותי בצה"ל ולתרומה לחברה הישראלית."

ראש האגף הביטחוני-חברתי היוצא, משה צין, אמר בטקס: "ניתנה לי הזכות להוביל את פעילות האגף וההשפעה על בנות ובני הנוער לפני הגיוס לצה"ל. בני הנוער בישראל הם אחד הסודות הכמוסים ובהם טמון עתידנו. כל פעם שפגשתי את בנות ובני הנוער ראיתי איך הדור הולך ומשתבח."