אריק בנדר
אריק בנדרצילום: חזקי ברוך

אריק בנדר בן ה-70, הכתב הפרלמנטרי הוותיק של העיתון "מעריב", פורש מעבודתו לאחר 40 שנה בתפקיד, מתוכן 28 שנים בכנסת.

בנדר משמש ככתב פרלמנטרי של "מעריב" משנת 1994. בתחילת הקריירה העיתונאית ערך את ביטאון הסטודנטים של האוניברסיטה העברית והפיק את תוכנית הבוקר בגלי צה"ל. לאחר מכן שימש בתפקיד סגן דובר קרן קיימת לישראל, וכתב בעיתון "דבר" ובמוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות".

בעיתון מעריב כיהן בנדר ככתב של העיתון בירושלים, כתב לענייני בית הנשיא, כתב לענייני בתי חולים, ממלא מקום רכז כתבים במערכת העיתון בתל אביב וכתב לענייני עלייה והעם היהודי.

עמיתתו לשעבר, העיתונאית טל שניידר, סיפרה בחשבון הטוויטר שלה: "הערב הוא הערב האחרון של ותיק הכתבים הפוליטיים שלנו, וחבר בכיר בתא כתבי הכנסת, אריק היקר. מחר בבוקר הוא פורש, אחרי 40 שנים של עבודה עיתונאית, מתוכן 28 שנים בכנסת. הוא איתנו החל מן הכנסת ה-14 (או ה-15?), לפי החישוב שלי, 12 מערכות בחירות עם ידע עצום, עומק היסטורי".

שניידר הזכירה כי במהלך עבודתו חשף בנדר סיפורים קשים ממלחמת יום הכיפורים. "חשיפות וסיפורים בלעדיים וכמובן סיפורים אישיים קורעי לב על תקופתו כחייל קרבי במלחמת יום הכיפורים. אריק היקר והאהוב לא ימלא את דפי עיתון ה-2 בנובמבר, כי הוא פורש.

"אני מתקשה לעכל את הבשורה על פרישה, ומתבאסת שאריק לא יבוא להשבעת הכנסת ה-25 (15 בנובמבר). מסדרון הכתבים הפוליטיים לא יראה אותו הדבר בלעדיך, אריק האהוב", כתבה שניידר.