הרב שלמה אבינר, נשיא ישיבת עטרת ירושלים, מתלמידי הרב צבי יהודה קוק והרב צבי ישראל טאו, נשאל היום (ג') מדוע התפצלה ישיבת הר המור מישיבת מרכז הרב, ומה ההבדל ביניהם.
"האמת פשוטה, גם אז לא ידעתי למה וגם היום איני יודע למה, נהגתי על פי מה שהדריכו אותנו רבותינו: אל תכניס ראשך בין הרים גדולים פן ירוצצו את גולגולתך", ענה הרב אבינר בפתח התשובה המוסרטת אשר התפרסמה בקבוצת הוואטסאפ שלו 'דברי שלמה'.
"אנחנו צריכים לכבד את שתי הישיבות, לאהוב את שתי הישיבות, להתמלא חרדת קודש כלפי שתי הישיבות. אני הדל לימדתי בשתי הישיבות, במקביל לא שאלתי את עצמי שאלות. העיקר לימדתי תורה מה שידעתי, כאשר יותר מאוחר בגלל עומס העבודה הייתי צריך להפסיק, הפסקתי, באותו יום שתי ישיבות, לכן זה לא ענייננו. השאלה היחידה שנשאלת: אני תלמיד, איפה ללמוד? פה או פה? תשובה פשוטה: אמרו רבותינו: אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ, כלומר, אני צריך לבחור את הישיבה עם הכי הרבה מידות טובות יראת שמים ותורה".
בעבר התייחס לשאלת ההבדלים בין הישיבות, הרב דוד חי הכהן, ראש ישיבת בת ים ורב קהילת אורות התורה. "ישיבת מרכז הרב חינכה ללימוד אמונה ושותפות פעילה בכל בנין הארץ ומאבק על כל חלק ממנה", פתח הרב הכהן את תשובתו באתר ערוץ 7, "ישיבת הר המור מסתפקת בלימוד חשוב אך איננה שותפה פעילה במאבק על הארץ, שלא כפי שנהג הרצי"ה זצ"ל שלמד ולימד אך גם פעל ללא הרף".
"לענ"ד אין שוני ממשי בלימוד, והוא מתבטא בעיקר בהדרכה מעשית. נכון שהרב צבי יהודה הכתיר את חלקם כרמי"ם אך רוב תלמידיו הבוגרים לא מקבלים את דרכם".
הרב דוד חי הכהן הוסיף כי "נכון שסגנון הדברים משתמר שם בצורה בולטת יותר, אך דרכו המעשית של הרצי"ה נמשכת בישיבת מרכז הרב, והיא הנחשבת בעיני רוב רובו של הציבור כממשיכת דרכו של הרצי"ה".
"עם כל האמור", הדגיש הרב הכהן, "יש ערך רב לישיבת הר המור, ורוב הציבור כואב את כאב הפרישה שנראית כלא מוצדקת והשפעתה קשה מאוד על כל נאמני תורת ישראל ואוהבי עמם וארצם".