פיצוץ באיסטנבול
פיצוץ באיסטנבולצילום: רויטרס

שישה בני אדם נרצחו ו-53 נפצעו אחר הצהריים (ראשון) מפיצוץ שאירע בשדרות איסתיקלאל, אחד הרחובות הראשיים בבירה איסטנבול - באזור כיכר טקסים.

הפיצוץ התרחש בשעה עמוסה במיוחד באזור שנחשב מרכזי במיוחד עבור תיירים ומקומיים, וזרע הרס רב במקום. כוחות גדולים של משטרה וסיוע רפואי הוזעקו לזירת האירוע, טיפלו בפצועים ופינו אותם לבתי החולים בסביבה.

ההערכה בטורקיה היא שמדובר בפיגוע טרור שבוצע על ידי מטען חבלה. התקשורת הטורקית פרסמה את תמונת האישה החשודה במעורבות בפיצוץ ונבדק אם היא הניחה את מטען החבלה שהיה בתוך תיק או שקית, והצליחה להימלט מהמקום.

נשיא טורקיה ארדואן אמר כי "הניסיונות להשתלט על טורקיה והאומה הטורקית באמצעות טרור לא ישיגו את מטרתם היום או מחר, כפי שהיה אתמול".

אורית לוי, עדת ראיה לפיצוץ באיסטנבול, סיפרה לרשת ב': ''יש פה ישראלים בכל מקום, הרגשנו בבית. כששמענו את הפיצוץ לקחתי את הבת שלי וברחנו משם. עכשיו הרחוב סגור, מלא אמבולנסים, אי אפשר לחזור לאזור. אני רוצה הביתה''.

גורם ביטחוני ישראלי אמר כי הוא ממליץ לישראלים באיסטנבול להישאר במלון עד שהתמונה תתבהר.

על פי המטה ללוחמה בטרור, רמת האיום בטורקיה היא 3 - רמה בינונית. ההמלצה היא להימנע מנסיעות שאינן חיוניות, לאור חשש כי גורמי טרור ינסו לפגוע בישראלים השוהים בטורקיה.

המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ והקונסוליה הישראלית באיסטנבול בדקו האם היו ישראלים מעורבים באירוע ולפי שעה אותרו כל הישראלים שהוגדרו ''מנותקי קשר''.

נזכיר כי בשנת 2016 נרצחו שלושה ישראלים, שמחה דמרי, אברהם גולדמן ויונתן שור הי"ד, בפיגוע התאבדות שביצע מחבל מארגון הטרור דאע"ש ברחוב בו אירע הפיצוץ היום.

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר בעקבות הפיגוע בטורקיה: "מזועזע מהדיווחים על הפיגוע הנתעב באיסטנבול, המכוון נגד אזרחים חפים מפשע. בשם העם בישראל, אני מביע את תנחומינו העמוקים לידידינו בטורקיה ולמשפחות הקורבנות. על העולם כולו לעמוד באופן מאוחד ואיתן כנגד הטרור".