בניגוד לשאר העולם שרואים ברכבות כלי תחבורה, בשוויץ הן מזמן הפכו לסמל מדינה לא רשמי.
בעוד בארץ מתפללים שהרכבות יגיעו בזמן ומחכים כבר מספר שנים שהן יחזרו לפעול בימי שישי ובמוצאי שבת, הרכבות בשוויץ מגיעות בדיוק של שעון שוויצרי כבר 175 שנים.
לציון המאורע של 175 שנים של פעילות הרכבת השוויצרית, הוקמה רכבת ייחודית השוברת את שיא הרכבת הארוכה בעולם. הרכבת השוקלת כמעט 3,000 טון כוללת 100 קרונות באורך של 1910 מטרים והמסלול שלה עובר בהרי האלפים לאורך 25 ק"מ.
הרכבת הארוכה מסוגלת לנסוע במהירות של 35 קמ"ש בלבד, ועל מנת לתפעל אותה, יש צורך בשבעה נהגים ו21 טכנאים. בצילומים מהנסיעה של הרכבת הרי האלפים ניתן לראות את חלקי הרכבת ממלאים את פיתולי ההר.
על מנת להסיע כל כך הרבה קרונות בבת אחת, הרכבת הארוכה הופעלה בעזרת מספר קטרים במקביל, כאשר הנהגים התאמנו מספר חודשים לפני הנסיעה הסופית בשביל לנסוע בסנכרון אחד עם השני. בראיון לCNN, סיפר אחד ממתכנני הרכבת כי הצוות למד כל שיפוע קטן לאורך הדרך על מנת להכין את הנסיעה בצורה מדויקת ככל האפשר.
רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בצעירים בערוץ 7- המקום בשבילכם!