פרס החינוך
פרס החינוךצילום: אור תורה דרך אבות

פרס החינוך העל יסודי של המחוז ההתיישבותי בחמ"ד לשנת תשפ"ג הוענק השבוע לתיכון 'אור תורה דרך אבות' מבית רשת 'אור תורה סטון', על העשייה הפדגוגית, החדשנות והיצירתיות של בית הספר.

הפרס הוענק למנהל התיכון, הרב יוני הולנדר, ולצוות בית הספר במסגרת ביקור שערכו בתיכון שבמועצה המקומית אפרת 12 חברי ועדת הפרס, אשר ביניהם ניתן למצוא אנשי חינוך מכל רחבי הארץ – מרמת הגולן ועד מצפה רמון, שהגיעו על מנת להוקיר ולהכיר לעומק את העשייה של בית הספר, וכן לבחון את מועמדותו לפרס החינוך הארצי.

בביקור השתתפו המפקח על החינוך העל יסודי ויו"ר ועדת הפרס בעז קולמבוס, המפקחת הכוללת דורית וסרצוג, נשיא וראש רשת 'אור תורה סטון' הרב דר' כתריאל ברנדר, מנכ"ל הרשת ינון אחימן, מנכ"ל המועצה המקומית אפרת הראל טובי ועוד.

"אני שמח שהמסירות, האהבה והמקצועיות של בית הספר מצאו הד בלב חברי הוועדה" אמר מנהל התיכון הרב יוני הולנדר, "במהלך הביקור, נחשפו חברי הוועדה למרכיבי העשייה המגוונים שלנו, מסלולי הלימוד כמו גם לקהילה הרחבה שלנו - ליחיד וליחד שלנו".

כך לדוגמה, סיפרו תלמידי התיכון לחברי הוועדה על פעילותם במסגרת "בית המדרש הישראלי" של דרך אבות בהובלתו של הרכז הפדגוגי עתר גייבל, המשמש עבורם מרחב לחיפוש רלוונטיות דתית ויהודית בו הם מנסים לעצב את השקפת עולמם הדתית-ציונית במאה ה-21. זאת באמצעות לימוד סוגיות אקטואליות לצד קטעים מסורתיים ומקורות, וכן קטעים עכשוויים הנכתבים על ידי ישראלים בהוויה המודרנית.

חברי הוועדה זכו בין השאר גם להצצה לפעילותו מרכז "אל הלב" בהובלתה של הרכזת שולמית מור-יוסף, אשר זוהי שנת פעילותו השנייה. המרכז מעמיד לרשות תלמידי דרך אבות מגוון רחב של מרחבי פעילות להעצמת הנפש והגוף, אשר מאפשרים להם להתנתק מעט משגרת הלימודים הרגילה בפעילויות דוגמת יוגה, מיינדפולנס, נגרות, כלבנות, קבוצות שיח למתבגרים ועוד.

"אנו מוקירים אתכם על העשייה החינוכית המופלאה, האיכותית והמקצועית, האמון והאהבה אשר מאפיינים אתכם" ציין המפקח על החינוך העל יסודי ויו"ר ועדת הפרס בעז קולמבוס בטקס הענקת הפרס, "הנכם מקור השראה לכל בתי הספר העל יסודיים במחוז ההתיישבותי, כמי שמצמיחים בוגרים לחיים שיש להם יראת שמים, אהבת הארץ והמדינה, דבקות בתורה ותרומה משמעותית לעם, למדינה ולחברה".

"אנו נמצאים בעידן בו ברור לכולנו, כי ראוי ונדרש שמוסדות החינוך ישמשו מעבר לבית של ידע עבור ילדנו" אמר בסיכום הביקור מנכ"ל רשת 'אור תורה סטון' ינון אחימן, "הצוות המקצועי והמסור של דרך אבות, הוא דוגמה ומופת לבית חינוך שבמרכזו אהבת וכיבוד התלמידים, תוך שילוב בין חתירה למצוינות לימודית לצד יצירת מרחב בטוח ומכיל לפיתוח הרוח והנפש".