ניתוח. אילוסטרציה
ניתוח. אילוסטרציהצילום: iStock

פרסום ראשון: הפרקליטות החליטה לסגור את התיק נגד נאזק עראר, ערביה מג'לג'וליה ששימשה כרופאה לאחר שהציגה דיפלומה ומסמכים המעידים על כך שהיא סיימה כביכול לימודי רפואה באוניברסיטת "ניקולא טסטמיציאנו" במולדובה.

המקרה התגלה לאחר שבחודש ינואר 2019 הגיעה רחלי דהרי עם בתה התינוקת מיה בת השמונה חודשים למוקד מרפאות "טרם" בראש העין. למיה ז"ל היה חום שלא יורד ופצעים בפה ודהרי הגיעה לבדיקה במוקד הרפואה כש"הרופאה" שבדקה את בתה הייתה עראר.

היא החליטה לשחרר את מיה ז"ל לביתה יחד עם מרשם לתרופה לפצעי הפה והמלצה למעקב אצל רופא הילדים. כעבור כמה שעות דהרי מצאה את בתה מתה.

דהרי ובעלה סער ביקשו לשלוח את גופת בתם לנתיחה במכון לרפואה משפטית, לאחר שחששו שעראר התרשלה בטיפול. כמה חודשים לאחר מכן הגיעו תוצאות נתיחת הגופה ומשפחת דהרי התלוננה אצל נציב הקבילות במשרד הבריאות נגד עראר על רשלנות רפואית.

בינואר 2020 הופסקה עבודתה של עראר כרופאה בישראל, ומשרד הבריאות הגיש נגדה תלונה במשטרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות ובמקביל הגיש נגדה קובלנה משמעתית בגין "קבלת רישיון במצג שווא". בסופו של דבר רשיונה לעסוק ברפואה נשלל במסגרת הסדר טיעון, אולם משפחת דהרי קיוותה שיוגש נגדה גם כתב אישום.

כאמור, לפני כשבועיים קיבלה משפחת דהרי הודעה מפרקליטות מחוז מרכז, המבשרת על ההחלטה לסגור את התיק נגד עראר. "אנו משתתפים בצערכם על פטירתה של מיה דהרי ז"ל. הרינו להודיעכם, כי לאחר שתיק המשטרה שבנדון נבחן בפרקליטות, הוחלט על גניזתו מבלי להגיש בו כתב אישום", נמסר בהודעת הפרקליטות.

בשיחה עם ערוץ 7 הביעה דהרי את זעמה על ההחלטה המקוממת. "מדינת ישראל היא גן עדן לעבריינים", אמרה. "בלתי נתפס שאישה אשר התחזתה לרופאה, התנהלה במערכת במשך שנים עם תעודה מזויפת, אישה אשר גרמה בוודאות למוות של תינוקת, לא תיתן את הדין! וגרוע מכך, יתכן ותפעל לחזור לעסוק ברפואה ומחר נפגוש אותה מטפלת בילד אחר, פשוט שערוריה שהרוצח של מיה שלי לא תיתן את הדין".

פרקליטות מחוז מרכז מסרה בתגובה "אנחנו משתתפים בצער המשפחה על מותה של בתם מיה ז"ל. מדובר במקרה טרגי ולכן, פעלנו על מנת למצות את כל כיווני החקירה האפשריים וביצענו השלמות חקירה. בחינת הראיות בתיק לא התגבשה לכדי הגשת כתב אישום ולכן הוחלט לסגור את התיק. חשוב להבהיר שסגירת התיק נעשתה בכובד ראש תוך מתן משקל לנסיבות המקרה הנוראיות והראיות שהוצגו בפנינו".

עו"ד יוסי פלסיוס-קליין המייצג את נאזק עראר אמר "החלטת הפרקליטות לאחר חקירה שארכה שנים רבות, חזקה עליה שהיא מבוססת על כל השיקולים המקצועיים תוך התחשבות ברגישויות הרבות של תיק ספציפי זה, והם שהביאו להחלטה על סגירת התיק הפלילי. כל אמירה אחרת היא נסיון להטיל דופי בפרקליטות".