משפחה במערבולת?
משפחה במערבולת?צילום: ISTOCK

גיל החתונה, רווקות, זוגיות, שוויון, פמיניזם, וגם להט"ב. מושגים חדשים וישנים, יהודיים ואוניברסליים אופפים אותנו מכל כיוון ומשפיעים על התא המשפחתי שלנו – הנכס היקר ביותר שאנו יוצרים בחיינו.

מה עמדת היהדות? ואנשי המקצוע? בארגון "בוחרים במשפחה" משיקים בימים אלו סדרת הרצאות ממיטב המרצים, שמותאמת לקהילות השונות בציבור הדתי-לאומי, ונוגעות בעצב החשוף שמטלטל לא רק את המדינה, אלא גם את הפרט בשאלות של זהות אישית כמו גם אתגרים בהקמת ובחיי המשפחה.

בין המרצים: ד"ר מאיר סיידלר, איתי אשכנזי (מחבר הספר 'חידוש הברית'), הרב ד"ר אלעד דוקוב, הרבנית חוה (מנסבך) כוכב, הרב שמעון בן שעיה, איתי אליצור, מיכאל פואה, הרב עזריאל אריאל, הרבנית רות בנימין, אסף זולדן, ועוד מומחים ובעלי נסיון טיפולי, מחקרי ורעיוני בתחומי המשפחה השונים.

יו"ר ארגון 'בוחרים במשפחה' מיכאל פואה תיאר את הפרויקט, שמותאם לדבריו לגילאים הבוגרים השונים, ונוגע בסוגיות יסוד שמטרידות מאד את הציבור במיוחד בשנים האחרונות: "האתגרים של המשפחה היהודית והאנושית – עצומים ומטלטלים. המשפחה שהייתה הדבר המובן מאליו נמצאת במערבולת לא פשוטה. הבשורה המשמחת היא שלמידה ובירור מושגי יסוד, שאולי לא היו נצרכים בדור הקודם – מפזרים את הערפל, מאירים את המחשבה והגישה למשפחה שלנו, לאישה, לבעל, לילדים, ולעצמנו, באור חדש, וקוראים לנו לבחור במשפחה ולא להתייחס אליה כדבר המובן מאליו. זו הזדמנות מצוינת לברר מושגי יסוד – באמצעות מיטב המרצים ומתוך הנסיון הרב של ארגון 'בוחרים במשפחה' שעומד בחזית המאבק על ערכי המשפחה בישראל".

סדרת הרצאות של בוחרים במשפחה
סדרת הרצאות של בוחרים במשפחהצילום: ללא