
העיתונאי יהודה יפרח הוזמן לתת הרצאה בכנס 'מרכז תורה ומדינה', אך קיבל טלפון מהרב יגאל קמינצקי שהודיע לו על ביטול השתתפותו לאור מאמר שכתב בעיתון 'מקור ראשון' אודות הרב צבי טאו.
"רואים את הכנס הזה? הוזמנתי לתת בו הרצאה על סוגיות חשובות של תורה ומדינה, וכן לראיין את הרה"ג יעקב אריאל בנושאים אלו", כתב יפרח.
הוא הוסיף: "לפני שעה קלה התקשר אלי הרב יגאל קמינצקי, ראש "מרכז תורה ומדינה" ולשעבר הרב הראשי של גוש קטיף, והודיע לי על ביטול השתתפותי בכנס. העילה: המאמר שכתבתי על הרב צבי טאו. אין לי הרבה מה לומר על זה, רק ששיח החרמות והשנאות לא ייקח אותנו רחוק".
רבים חיזקו את יפרח: "תחזקנה ידיך", כתבה חברת הכנסת לשעבר תהילה פרידמן. "זה עצוב כמובן ומחזקת את ידיך. יחד עם זה מציעה גם לפקוח עיניים להעדרן המוחלט של נשים מהשיח התורני. בסוף (ואולי גם בהתחלה) זה ממש קשור אחד בשני.", הוסיפה הרבנית כרמית פינטוך. גם ג'וש בריינר מעיתון הארץ הצטרף: "אל תירא יהודה. אשריך שנתפסת על צדק".
ואילו חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק השיב לו: "שיהיה לך ברור, זה עובד בשני הכיוונים! בשבת האחרונה בית כנסת מאד "פתוח" ו"פלורליסטי" בירושלים ביטל השתתפותי באזכרה במלאת שנה לזכר חבר יקר בגלל ציוץ שצייצתי בפרשה. שיהיה ברור הוזמנתי לפני חודשיים על ידי אשתו. הנושא לא היה קשור כי הוא זה לפרשה. הביטול הגיע ברגע האחרון".
גם ח"כ מתן כהנא הגיב לפרשה: "זה מתחיל בקריאה לא להכניס לבית כנסת. ממשיך בגאווה על אי הושטת יד. עכשיו זה כבר ביטול השתתפות בכנסים. איפה שיח החרמות המגזרי יעצור?".
הרב מרדכי פרומר, ר"מ בישיבת ההסדר מעלות, השיב ליפרח באריכות: "יהודה מכובדי אתה כתבת כתבה חד צדדית בעליל. האשמת את חבורת הרב טאו בהגשת נקמה קרה ובגרימת הפיצול במרכז. לא ציינת רק עובדות יבשות אלא מאחת אותם בשומן טעים ... הגישו נקמה קרה ... ציינת שהרב טאו לימד בעיקר שיעורי אמונה אבל שכחת לציין שהרב צבי יהודה ראה בו את היחיד והמיוחד בין תלמידיו ולכן דרישתו לשותפות מלאה על דמותה של מרכז הרב היה בה ממין ההיגיון כדי לשמר היטב את החותם של הרב צבי יהודה. את כל זה העלמת במזיד . הוספת שקר מצוץ על גלות של 4 שנים בצפון. זו אגדת עם שלא נבראה . באותן 4 שנים הרב טאו התפלל כל יום שחרית וערבית במרכז הרב ... העיקר להציג אותו כגולה.... בהחלט שהפרישה כאבה מאוד מאוד למורי ורבי הגדול והגאון רבי אברהם שפירא זצ"ל . אבל ידוע שכשמתגרשים ... יש 2 צדדים . ואתה יהודה ייצגת רק זווית של צד אחד כואב ואולי צודק. אבל גם אולי לא הכי הכי צודק באותה מחלוקת ... גם בחרת להציג את הרב טאו כרודף אנשים ומעלה אותם על המוקד אך ניתן גם להסתכל על זה אחרת לגמרי ולראות בו כשומר החותם על טהרת התורה וגודל קדושתה העוצמתית בציבור ולא בגובה העיניים והדשא .... לכן ברגע שנקטת לשון חריפה ופוגענית בכל מה שהרב טאו מייצג ומחנך אזי ייתכן והרב קמינצקי לא רואה בך דמות שראוייה כרגע לרומם את הערב החשוב . כאשר אתה נדחפת בכוח ונקטת צד חזק נגד הרב טאו . זוהי זכותו . למה לו להכניס ראש בריא ולהתעסק איתך כרגע כשיש דורשים אותך לגנאי על מאמרך הארסי נגד הרב טאו .... כך שמי שכת בכזאת ארסיות אין לו להתבכיין על חרמות ונידויים .... ככה זה בחיים או שאתה מהאו"ם או שאתה תופס צד ולזה יש מחיר.... תיהיה חזק ותתמודד ... ותחשוב אם את מאמר הרעל נגד הרב טאו יכולת לכתוב בצורה הרבה הרבה יותר מאוזנת .....".
