נועם צוריאל
נועם צוריאלעיצוב עטיפה: נועה זינגר

לשפה הערבית המוזיקאי נועם צוריאלי נחשף בפעם הראשונה במסגרת שירותו כלוחם ביחידת "דובדבן".

כיחידה מיוחדת שפועלת לילה אחר לילה במקומות הכי מסוכנים בישראל - החיכוך עם האוכלוסיה הערבית גדול. אבל כל פעם שהיה צורך בשיחה יותר עמוקה עם תושבי המקום - נועם חש תסכול מכך שאינו יכול לדבר עם האנשים בצורה חופשית. מאז החל ללמד את עצמו.

השיר החדש שלו, "נוס נוס" (חצי חצי בערבית), שם את הזרקור על הפער הזה בחברה הישראלית. "נוס נוס" נכתב בצורה מיוחדת - שורה בעברית, שורה בערבית - כאשר השורה בערבית אינה התרגום - אלא המשך ישיר בצורה שאי אפשר להתעלם מאחת השפות ויחד עם הרצון לרקוד למוזיקה, באה גם הסקרנות להבין.

"נוס נוס" הוא שיר קונספט", מסביר צוריאלי, "אם אנחנו לא מבינים את 2 השפות - לא נוכל להבין את השיר עד הסוף. וזהו גם המצב אצלנו - אם לא נבין את 2 השפות - לא נוכל להבין באמת את מה שקורה פה, או את הצד השני".

צוריאל השמיע את השיר לאלמוג זגרון, שכבר משמיעה ראשונה התאהב והודיע לצוריאלי שהוא הולך לשיר את הפזמון. "נדיר ששיר עם מסר חשוב גם גורם לך לזוז" הוא משתף, "מוזיקה היא כלי לחיבור – ובשיר הזה במיוחד".

הקליפ צולם בשיתוף תלמידי בית הספר "יד ביד" בירושלים - תיכון המשלב תלמידים מכל המגזרים, כשעברית וערבית זוכות למעמד שווה בבית הספר.