משה שמעוני ודודו סעדה
משה שמעוני ודודו סעדהצילום: דוברות

עו"ד משה שמעוני עסק בניהול בתחומים רבים - שילוב אוכלוסייה חרדית באקדמיה באונו, במשרד הדתות, מנכ"ל התאחדות החקלאים, וכיום יו"ר הדירקטוריון של רכבת ישראל.

שמעוני מספר לדודו סעדה על הקרבה לרב עובדיה יוסף זצ"ל, כמי שנשוי לנכדתו הבכורה שהייתה מקורבת אליו מאוד, על הברכה שקיבל ממנו, וגם על פרוייקטים משמעותיים ביניהם פרויקט המסילה המזרחית, ותכנון של מערך רכבת כבדה בנוסף למערכת הרכבת הקלה בירושלים, פרויקט שעתיד להסתיים בעוד כ-7 שנים.

משה מספר על הקרבה לרב עובדיה: "חני אשתי היא הנכדה הבכורה של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, וזכתה לשמש בקודש. היא אחות במקצועה וגרה אצלם והיא טיפלה בסבא וסבתא. כשמוניתי למנכ"ל משרד הדתות נקראתי אל הרב, כידוע שירותי הדת היו חשובים מאוד לרב עובדיה, בעיקר נושא המקוואות וטהרת המשפחה. הרב אמר לי: תתמקד בנושא של בניית מקוואות. גם במקום מבודד אם יש שם אישה אחת שטובלת – צריך להיות שם מקווה. הסברתי לרב שיש קריטריונים ולא בכל מקום אפשרי, והוא אמר לי : 'לך עם הברכה שלי, ותקלה לא תצא תחת ידך'. אני זוכר שקרא לי וביקש לדעת מה כבר נעשה. באותו זמן היו למעלה מ-240 מקוואות שהיו פסולים, והיה חוסר גדול בכל הארץ. בנינו מינהלת לטובת נושא זה ואכן ניבנו למעלה מ-150 מקוואות חדשים, ושיפצנו עוד 200 מקוואות שנפסלו לשימוש. הברכה של הרב ליוותה אותי".

משה שמעוני כאמור מכהן כיו"ר הדירקטוריון של רכבת ישראל, והוא מספר: "רכבת ישראל מסיעה כ-270 אלף נוסעים ביום. היא כיום נחשבת כלי התחבורה הכי מרכזי והכי יציב במדינה. נושא בטיחות מטופל כל הזמן. תקלות שמטופלות ומתוחקרות. הנושא הראשון זה הבטיחות. אחד הדברים שאנו גאים בהם זה נושא הדיוק. חשיבות הדיוק היא כי מדובר במערכת בפריסה ארצית, יש חשיבות גדולה לסנכרון של כל מערך הרכבות.

שמעוני משתף בפרויקטים ותוכניות פיתוח משמעותיים ברכבת ישראל: "דירקטוריון החברה אישר לפני מספר חודשים את תוכנית החומש בעלות כוללת של כ48 מיליארד ₪. 431 - 4.5 מיליארד ₪, המסילה הרביעית באיילון לשחרר את צוואר הבקבוק כ2 מיליארד ₪, הכפלת המסילות בחיפה כ-12 מיליארד ₪, המסילה המזרחית מעל 5 מיליארד ₪, פרוייקט נוסף בבניה - הכנסת הרכבת הכבידה בירושלים מנבון לחאן עם תחנות באזור הדווידקה במקביל לרכבת הקלה, עקב עומס צפוי של נוסעים עתידיים. 4 ק"מ מתחת לאדמה. התוכנית אושרה ופועלים עם עיריית ירושלים לקידום התוכנית. הצפי הוא 6-7 שנים קדימה. פרוייקט נוסף יחד עם רשות מקרקעי ישראל: מרכזים מסחריים בתחנות רכבות, במודיעין גם כולל פרוייקט מגורים מעל התחנה, כ-120 יחידות דיור, לטובת הנוסעים ולהוריד נפח תנועה במרחב הציבורי".

האזינו לנו בספוטיפיי ובגוגל פודקאסט.

האזנה נעימה.