רועי אבקסיס ודודו סעדה
רועי אבקסיס ודודו סעדהצילום: חופשי

רועי אבקסיס, ראש המערך לשירותים רוחניים בתפוצות של ההסתדרות הציונית העולמית, מתארח אצל דודו סעדה ומספר איזה חותם השאיר כמזכ"ל בני עקיבא העולמית בשש השנים האחרונות, על מכינה קד"צ עולמית וירטואלית, על הדילמה האם לצמצם או לבטל את סניף הנכד בחוק השבות, והאם הקמת בתי דין "רכים" לתהליך גיור ידידותי, שיקבלו הכרה במדינת ישראל, יעזרו או יחמירו את המצב?

"יצאתי לשליחות באוקראינה ובסוף המחנה עומדים 250 חניכים ושרים 'יד אחים' במבטא רוסי, וזה פשוט הימם אותי. שם גם הבנתי שיותר מחצי מהעם היהודי נמצא בחו"ל. בשנים האחרונות עשינו חיבור בין בני עקיבא ישראל לבני עקיבא העולמית. הדרך הטובה ביותר לעשות את זה - זה דרך חוויות משותפות בגיל צעיר. הקורונה לימדה אותנו על מפגשים וירטואליים, ועשינו כחמישים מפגשים וירטואליים בין סניפים בארץ לסניפים בחו"ל, מפקדי שבת ארגון וירטואליים. כמו כן הקמנו מכינה קד"צ עולמית וירטואלית, חצי ישראלים וחצי מחו"ל, שלומדים יחד סוגיות משותפות לעולם היהודי. זה מרתק, הם סקרנים ומתרגשים".

רועי מספר על שירותים רוחניים בתפוצות: "אנחנו מחפשים את הקשר הרוחני עם הקהילות האורתודוקסיות בחו"ל. אני אחראי על החיבור שלהם עם מדינת ישראל כמקור רוחני, לא רק בהיבט הציוני כמדינת הקודש, אלא כממלכה. אסור לנו להתעלם מהקונסרבטיביים והרפורמים. אפילו שאני חושב שהם טועים ובחרו זרם שלא חלק מהעולם היהודי שלנו, אבל אסור להחרים אותם כי הם כיום מחזיקים בארה"ב כ60% מהעולם היהודי. אם אני מתעלם מהם אני מרחיק אותם, ויש לנו מלחמה משותפת במניעת התבוללות".

עפ"י חוק השבות יכול להגיע היום לארץ נכד גוי של סבא יהודי. "יש דילמה האם לבטל את החוק, ולדעתי צריך לצמצם ובמקביל להגביר את היכולת לגיור, זאת אומרת להקים בתי דין "רכים" לתהליך גיור ידידותי, שיקבלו הכרה במדינת ישראל".

האזינו לנו בספוטיפיי ובגוגל פודקאסט.

האזנה נעימה.