כולם מדברים על פור יו בטיק טוק, אבל רק מעטים יודעים מה צריך לעשות כדי להגיע לפור יו. למזלכם החלטנו להרים את הכפפה ולגלות לכם את הסוד שרק האלגוריתם של טיק טוק יודע. אנחנו מתחילים, אז הדקו את החגורות כי אנחנו ממריאים לעולם הקסום והלא ידוע. ברוכים הבאים לטיק טוק.
מה זה בעצם פור יו?
פור יו הוא המקבילה הטיקטוקית של דף הבית בפייסבוק או הפיד של אינסטגרם. המשמעות היא שלדף הפור יו שלכם מגיעים סרטונים מכמה סוגים:
1. סרטונים שצברו הרבה צפיות ולייקים
2. סרטונים שמותאמים לכם בהתאם לצפיות הקודמות שלכם או במילים אחרות – תחומי העניין שלכם
3. סרטון שהרבה אנשים צפו בהם עד הסוף
המשמעות היא שלצפיות לטיקטוק יכולות ליצור כמה מצבים משונים וזה הזמן להכיר אותם.
איזה סרטונים מגיעים לפור יו שלכם?
בהתאם למה שכתבנו לעיל, יכול להיות שתקבלו לפור יו שלכם סרטונים שלכאורה לא קשורים אליכם. למשל:
1. סרטונים פרי היוצר של משתמש עם הרבה עוקבים, כך שיש להם עדיפות על פני משתמשים שהעלו סרטונים שצברו הרבה לייקים
2. סרטונים ישנים (אפילו בני 3 חודשים – פרק זמן שנחשב לנצח בטיקטוק) שצברו תאוצה עם הזמן, זאת כי ציר הזמן של טיק טוק שונה מזה של רשתות חברתיות אחרות.
ומה אתם יכולים לעשות?
אם אתם מעוניינים ליצור סרטונים שיגיעו לפור יו של משתמשים רבים (ובמילים אחרות – לנצח את השיטה ואת האלגוריתם של טיקטוק) יש לכם כמה אפשרויות:
1. להיות משתמש טיק טוק עם הרבה עוקבים. הדרך הטובה ביותר להבטיח זאת היא לפרסם סרטונים באותה נישה. למשל: חתולים.
2. לדאוג שהעוקבים שלכם יצפו בסרטונים שלכם עד הסוף. לכן מומלץ ליצור סרטונים מעניינים במיוחד או סרטונים קצרצרים
3. לפרסם האשטגים בסרטונים שאתם מעלים לטיק טוק, זאת כדי שהאלגוריתם של הפלטפורמה יידע להציג אותם בפני לקוחות רלוונטיים. אגדה אורבנית טוענת שכדאי להוסיף את ההאשטג #פוריו כדי להבטיח תצוגה של הסרטון, אבל היא לא הוכחה (למרות זאת שווה לנסות כי מקסימום תצליחו)
4. לא להעלות סרטונים בנושאים שהם טאבו מבחינת טיק טוק. למשל: סמים, אלימות, מין וכו'. לא כדאי לכם לקחת סיכון אז פשוט אל תעשו את זה.
5. לרכוש צפיות לטיקטוק ועל ידי כך לשפר את דירוג הסרטון באלגוריתם.
ולמרות זאת לטיק טוק יש חוקים משלה
חשוב לזכור שלמרות כל האמור לעיל (אנחנו נשמעים רציניים לפחות כמו עורך דין, נכון?) לטיק טוק יש חוקים משלה למשל, המגמה של הפלטפורמה היא לחשוף אנשים לסרטונים חדשים רק בגלל התנהלות דומה בטיק טוק (שיתוף, לב וכו' לסרטונים שגם אתם עשיתם להם דברים דומים או תחומי עניין משותפים). המשמעות היא שיכול להיות שהסרטונים שלכם ייחשפו בפני לקוחות שלא עונים על הקריטריונים לעיל (אחד או כולם), כך שאתם יכולים רק להרוויח קהל יעד חדשים.
לסיכום
להגיע לפור יו בטיקטוק הוא לא עניין פשוט, אבל ברגע שעובדים לפי הכללים מגיעים לתוצאות וגם להצלחה.
והכי חשוב – לא להתייאש ולהתמיד משתי סיבות:
1. ככה קהל היעד שלכם יכיר אתכם ובסופו של דבר ייחשף לסרטונים שלכם
2. במהלך הזמן גם טיק טוק לא תוכל להתעלם מכם
בהצלחה!