אבי מעוז
אבי מעוזצילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז התייחס בנאומו במליאת הכנסת לאיגרת שפרסם לחיילים קצין משאבי האנוש של פיקוד צפון אל"מ צחי רביבו.

בנאום 69 מסדרת נאומי "הנדסת תודעה" של מעוז הוא אמר: "ביום חמישי האחרון פרסם קצין משאבי אנוש של פיקוד צפון איגרת ברכה. חציה הראשון של האיגרת הוא ברכה לרגל חג החנוכה, תוך ציון ניצחון החשמונאים על היוונים וחזרת המלכות לישראל, ואילו חציה השני של האיגרת הוא ברכה לרגל חג המולד הנוצרי.

''מחבר האיגרת אף מדגיש את המשותף לשני החגים הללו. או כפי שזה מכונה בפרסומות – חנוכריסמס. לא יכולה להיות הנדסת תודעה גדולה מכך", טען יו"ר מפלגת נעם.

לדברי ח''כ מעוז, "חג החנוכה הוא המאבק על רוחו של עם ישראל ועל תקומתו המדינית והלאומית. ההיפך המוחלט מהקמת הנצרות, שטענה שאלוקים עזב את עמו ישראל, ושהיא המחליפה שלו מכאן ואילך. זו הנצרות שניסתה ומנסה במשך אלפיים שנה להמיר את רוחו ואמונתו של עם ישראל.

''תקומת ישראל בכלל, וקיומו של צה"ל בפרט, מהווים סטירת לחי לאותה דת שרצתה להוות תחליף לעם ישראל. אני ממליץ לרמטכ"ל היוצא ולרמטכ"ל הנכנס לשרש דעות ותפיסות כאלו מצה"ל ולהחזיר אותו להיות צבאה של המדינה היהודית", כך מעוז.

כאמור, אל"מ צחי רביבו שיגר אגרת למפקדי וחיילי פיקוד הצפון שבה הוא מסביר כי נחגוג ונציין השבוע חג נוסף מעבר לחג החנוכה, "חג נוסף שמשותף לכלל הזרמים בנצרות, חג המולד".

"על פי הברית החדשה", המשיך רביבו, "מציין חג המולד את הולדת ישו למרים בבית לחם. הזרמים השונים מציינים את החג במועדים שונים (מרבית החוגגים יחגגו את החג ב-25 בדצמבר). דמותו של סנטה קלאוס מרכזית בחג וישנם מנגים נוספים - הצבת עץ אשוח במרכז הבית, סעודה חגיגיות וחלוקת מתנות", הסביר רביבו.

רביבו מצא קשר בין חג החנוכה לחג המולד: "השנה שני החגים נפגשים במועד הציון ונחגגים יחד. ניתן אף למצוא קשר בין השניים - חגים משפחתיים של שמחה ואור, של סעודה, של שי ומתנות, של ביחד", פירט רביבו.