איתמר בן גביר במליאה
איתמר בן גביר במליאהצילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש), שהינה חלק מהרשימה המשותפת, קוראת להסלים את המאבק העממי האינטנסיבי נגד שר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן גביר "הפשיסטי" על רקע אישור תיקון חוק פקודת המשטרה בקריאה שלישית בכנסת.

בהודעה שפרסמה ציינה חד"ש, כי "ממשלת נתניהו נוהגת לרתום את המשטרה באופן מוחלט לשרת את הפרויקט הגזעני של בן גביר נגד אזרחים ערבים".

עוד ציינה חד"ש, כי "הממשלה הבאה הולכת לקראת מדיניות גזענית חריפה בכל התחומים" בקוראה "להסלמה של מאבק עממי אינטנסיבי כדי להדוף התוכניות הפשיסטיות, בנוסף למאבק מדיני, משפטי, פרלמנטרי ובינלאומי".

מליאת הכנסת אישרה השבוע את הצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה, מס' 39, סמכויות, התשפ"ג-2022, של חה"כ איתמר בן גביר.

החוק מסדיר את יחסי המרות והכפיפות בין מפכ"ל המשטרה ובין הממשלה והשר, בדומה לאופן שבו מוסדרים אלה בין הרמטכ"ל וצה"ל ובין הממשלה ושר הביטחון בחוק־יסוד: הצבא.

על פי תיקון לסעיף 8א לפקודה, המפכ"ל יהיה נתון למרות הממשלה וכפוף לשר, ולצד זאת הוא משמש הדרג הפיקודי העליון במשטרת ישראל, כשם שנקבע לגבי הרמטכ"ל בחוק־יסוד: הצבא.

בליבת החוק, עידון סמכותו של השר לביטחון הפנים להתוות את מדיניות המשטרה ואת העקרונות הכלליים לפעילותה, ברוח מסקנות הוועדות הציבוריות בנושא. מדיניות זו מתייחסת בין היתר לסדרי עדיפויות, תוכניות עבודה, הנחיות כלליות, ומימוש סמכויותיו בכל הנוגע לתקציב המשטרה.