מוחמד ברכה
מוחמד ברכהPhoto by Gideon Markowicz/Flash90

אלפים השתתפו ברמאללה באירוע לציון 58 שנים לתחילת המאבק אלים של הפתח' בישראל.

בנאומו באירוע אמר מחמוד אל-עאלול, סגנו של אבו מאזן בהנהגת פתח', כי "תחילת המהפכה מחזירה אותנו לשלבי המאבק, ועלינו לדעת כי המהפכה הייתה גדושה בניצחונות אשר אנו גאים בהם. מערכת כראמה (ב-1968) השיבה את הרוח לאומה הערבית שהובסה ב-1967, עבור דרך האינתיפאדות של עמנו, הראשונה והשנייה, והעמידה האיתנה שהייתה לאגדה של עמנו הפלסטיני".

אל-עאלול הוסיף ואמר: "אנו משגרים היום מסר לעולם ולאומה הערבית ובני עמנו הפלסטיני, לפיה 58 שנים חיינו במאבק ואנו מוכנים להוסיף ולהמשיך במאבק כדי להגשים את התקוות של עמנו באופן שיביא לניצחון ולהקמת המדינה הפלסטינית".

לדבריו, "כיום מוקמת ממשלת ישראל הימנית ביותר, ממשלת הציונות הדתית, שהבהירה את כוונותיה המגלמות איום לירושלים, למסגד אל-אקצא, לכנסיית הקבר, לאסירים הביטחוניים שלנו, לערביי ישראל, ואולם אנו נהיה מוכנים להתעמת איתם".

אל-עאלול הדגיש את הצורך "להתעמת עם הממשלה הפשיסטית הימנית הזו", באמצעות ביסוס האחדות הלאומית וחיזוק "המאבק העממי".

באירוע נאם גם מוחמד ברכה יו"ר ועדת המעקב של ערביי ישראל, שציין כי "הקמת תנועת פתח' היא תקומת העם הפלסטיני מהאבק ה'נכבה' לחירות ותקומת המהפכה הפלסטינית המודרנית".

ברכה אמר, כי ממשלת הימין החדשה "הסירה את המסכה מפניה האמיתיים של ישראל בפני העולם" וקרא לקהילה הבינלאומית שלא לקיים קשר עם הממשלה הזו.

כמו כן, הדגיש ברכה את החשיבות של אחדות של העם הפלסטיני בהיותה המפתח למאבק נגד "ממשלת הימין הקיצונית".

בטקס נאמה אימו של המחבל נאסר אבו חמיד שקראה בדבריה להמשיך בדרכו "ובדרך השהידים למען שחרור פלסטין".

פתחי ח'אזם, אביו של המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב באפריל 2022, נשא נאום בשם משפחות המחבלים ודיבר על חשיבות האחדות בהתמודדות עם הכיבוש הישראלי.