אמל עוראבי
אמל עוראביצילום: כאן

פרסום ראשון: שידוריו של אמל עוראבי בתאגיד השידור הוקפאו לעת עתה, עד שתתקבל החלטת גורמי הניהול בתאגיד בעניינו.

זה קרה לאחר שוןעדת האתיקה הפנימית של התאגיד קבעה פה אחד כי עוראבי, שמגיש מעת לעת פינה בתכנית "מהצד השני" המשודרת בתאגיד, הפר את הקוד האתי של התאגיד בשתי הזדמנויות שונות.

בשתי הפעמים מדובר בדברים שכתב עוראבי בחשבון הטוויטר שלו, תוך שהוא עושה שימוש במונחים הקשורים לשואה בהקשר "לא ראוי", כלשון ועדת האתיקה.

הפעם הראשונה הייתה כשעוראבי כינה בחשבון הטוויטר שלו את הימין בכלל ואת תומכי יו"ר עוצמה יהודית' ח"כ איתמר בן גביר בפרט, בתארים כגון 'פשיסטי' ו'ניאו-נאצי'. עוראבי מחק את הדברים שכתב לאחר מספר ימים.

בעקבות התבטאויותיו ותלונות שהוגשו להנהלת התאגיד על ידי ארגון "בצלמו", גורמים בהנהלת התאגיד הבהירו לעוראבי שהתבטאויות כאלה לא יכולות להישנות. אולם, לאחר זמן מה הוא כתב בטוויטר "אני מת על ההתרגשות של היהודים כל פעם שקלגס ממיליציה הישראלית בשטחים הכבושים נותן מכות ליהודי".

ועדת האתיקה הפנימית המליצה "להעביר החלטה זו להמשך הטיפול בקרב גורמי הניהול בתאגיד ובחברת ההפקה". כעת הנושא נמצא בבדיקה בקרב גורמי הניהול בתאגיד, ובינתיים, כאמור, עוראבי לא מגיש את פינתו בתכנית "מהצד השני".

שי גליק מנכ"ל בצלמו הגיב: "אני מברך על הקפאת השידורים של אמל עורבי. יחד עם זאת היה עליו להיות מפוטר מזמן. אדם שמשווה בין אזרחי ישראל וחיילי צה"ל לנאצים אסור שהוא יעבוד בתאגיד השידור הציבורי.
אני קורא לשר התקשורת שבתור ח"כ פעל נגד מר עורבי להשלים את המלאכה ולוודא שאנשים שעוינים לישראל לא יעבדו בגופי תקשורת ובוודאי לא בתאגיד".

מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו הוסיף: "השפיות חוזרת לתאגיד. החלטה חשובה של מועצת התאגיד. אמל עוראבי יכול לשדר בתאגיד השידור של רמאללה. יש לפטר אותו מיידית".