ועידת ז'בוטינסקי לציונות של תנועת בית"ר העולמית מתקיימת היום (רביעי) בירושלים בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרים וח"כים, ראש עיריית ירושלים ומכובדים נוספים.

הוועידה פתחה את אירועי 100 שנים להיווסדותה של תנועת בית"ר העולמית וביקשה לתת דגש לעשייה הציוניות אותה הובילה ומובילה התנועה במאה השנים האחרונות. הועידה השנתית נפתחה בדברי ברכה של משה ליאון ראש עיריית ירושלים, יגאל ברנד, מנכ"ל ההנהגה העולמית של תנועת בית"ר ויעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית.

יגאל ברנד, מנכ"ל ההנהגה העולמית של תנועת בית"ר אמר: "זאב ז'בוטינסקי, מייסד בית"ר ומחולל המחנה הלאומי, לא רק חלם על המדינה היהודית שבדרך אלא לחם כדי שתקום. את המהפכה שהוא התחיל אי שם לפני מאה שנים אנו ממשיכים כיום ביתר שאת".

משה ליאון ראש עיריית ירושלים אמר בכנס בית"ר העולמית: "הוועידה המתקיימת כאן היום, מהווה בעיניי הוכחה מוחשית, לרלוונטיות של תפישת ז׳בוטינסקי ושל ערכיו בימים אלו, ולעוצמתה של תנועת בית"ר. ציון מאה שנים לתנועת בית"ר הוא הזדמנות טובה לכולנו, להביע תודה והערכה לתנועה מופלאה, שתרומתה למפעל הציוני, למדינת ישראל, וגם לעירנו ירושלים, היא רבה ומשמעותית".

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית אמר בכנס בית"ר: "היום במוסדות הלאומיים מתנוססות בגאווה תמונה של ראש בית"ר זאב ז'בוטינסקי. ספריו וכתביו מובילים אותי עד היום. בית"ר מעולם לא הייתה תנועת המונים אך עוצמתה מהדהדת בכל רחבי העולם".

לאחר מכן, יגאל ברנד, מנכ"ל ההנהגה העולמית של תנועת בית"ר העניק לראשונה את פרס ז'בוטינסקי של תנועת בית"ר לעיתונאי ידיעות אחרונות יאיר קראוס שבעברו היה במקור ראשון בעקבות סיקורו בזמן פרעות שומר החומות 2021.

יאיר קראוס עיתונאי אמר: "ז'בוטינסקי אמר כי תפקידה של העיתונות בשדה הרוח, ואני רוצה להוסיף כי תפקידה של העיתונות גם בשדה הקרב. בשנת 2021 מדינת ישראל כשלה בביטחון אזרחיה בזמן מאורעות שומר החומות. אם לא נוודא שיש דין ויש דיין ויש בטחון ויד חזקה, אנחנו לא רוצים לבחון זאת בפעם הבאה".