אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת חיפהצילום: Matanya Tausig/FLASH90

אוניברסיטת חיפה תערוך היום (ראשון) כנס אקדמי בו יושק התרגום העברי לספר "האסלאם הוא הפתרון" שכתב הטרוריסט לשעבר עבדאללה נימר דרוויש, מייסד התנועה האיסלאמית בישראל.

מדובר באירוע שמארגנת האוניברסיטה יחד עם "המרכז היהודי-ערבי" ו"חממת חיפה לחקר דתות". במהלך הכנס ינאם יו"ר מפלגת רע"מ ח"כ מנסור עבאס, בנושא "האסלאם כפתרון וכדרך".

דרוויש נחשב ככזה שפרש מדרך הטרור בה נקט בעבר, כשהקים בשנת 1979 את ארגון הטרור "אוסרת אל-ג'יהאד", בו היו חברים כשבעים ערבים שצברו נשק וקיימו פעילות שמטרתה גרימת נזק כלכלי למדינה. הספר "האסלאם הוא הפתרון" מאגד מבחר מדרשותיו של דרוויש מראשית שנות ה-90, תקופת השיא של פעילותו כראש התנועה האסלאמית בישראל.

חלק מהמרצים הרלוונטים באוניברסיטה לא חייבו את הסטודנטים להגיע לכנס, אך חלקם דווקא כן. כך למשל המרצה ד"ר מוחמד חלאילה, שכתב לתלמידיו: "אציין כי אני בשונה מהרצאות קודמות אגיע עם רשימת נוכחות ורק מי שיש לו סיבה מוצדקת יכול להיעדר ולא להגיע, רוצה לראות שאנחנו ככיתה ממלאים את האולם, וגם שואלים שאלות ומנסים לתרום לדיון שיהיה כי זה נושא חשוב במיוחד".

אחד הסטודנטים מאוניברסיטת חיפה זעם על ההחלטה של חלאילה לחייב נוכחות בכנס. בשיחה עם ערוץ 7 אמר הסטודנט: "המרצה מוחמד חלאילה, שהתראיין מספר פעמים בערוץ 12, כדרך קבע תומך בצד הפלסטיני ובמאבק פלסטיני נגד ישראל. הוא מרבה במהלך השיעורים לקרוא למלחמת השחרור כמלחמת 48, ולפרעות בערים המעורבות בזמן שומר החומות כ'אירועי מאי', ומהדהד את המסר השיקרי והמופרך שישראל איננה דמוקרטית".

לדבריו, "הוא מרצה בשיעור שנקרא 'יחסי רוב-מיעוט בישראל' אך בפועל המיעוט היחידי שלומדים עליו הוא הפלסטינים והערבים בישראל ומעולם לא דיברנו על אף מיעוט אחר או יחס למיעוט שהוא לא ערבי. היום אנחנו מוכרחים עם רשימת נוכחות להגיע להרצאה לרגל הוצאת הספר של נימר דרווי, גם להקדים את שעת תחילת הקורס בחצי שעה, גם להקשיב לדברי הסתה נגד ישראל והצגת האיסלם כפיתרון האולטימטיבי".

מאוניברסיטת חיפה נמסר: "מדובר בכנס אקדמי שעוסק באופן ישיר בחומרים הנלמדים בחוג ללימודי איסלאם והמזרח התיכון. כנס אקדמי הוא פעילות אקדמית לכל דבר ועניין, כמו שיעורים או חומרי קריאה".

אברהם חסון יו"ר תאי לביא מטעם הליכוד הגיב: "אוניברסיטת חיפה שרק לפני כמה שבועות זעקה על קץ הדמוקרטיה בעקבות הקמת ממשלת הימין, מהדהדת ומחייבת סטונדטים להגיע להשקת ספר של פעיל טרור שמספר על מעשיו כמנהיג ארגון טרור, ועל הניסיונות שלו לשים קץ לדמוקרטיה הישראלית".

שי רוזנגרטן ראש אגף פעילים בתנועת אם תרצו מסר: "לא יתכן שמוסד אקדמי בישראל יערוך כנס שסובב כולו סביב ספר שהוא אחד מנדבכי הייסוד של התנועה האיסלמית. תנועה שהייתה ועודנה בסיס אידאולוגי של ארגוני טרור רצחניים ובראשם ארגון הטרור "חמאס".  באוניברסיטה הוסיפו חטא על פשע וחייבו סטודנטים ישראלים להשתתף בכינוס המביש הזה כחלק מחובות הלימדה. אנו קוראים לשר החינוך ולמועצה להשכלה גבוהה לערוך בירור מקיף בנושא ולהבין כיצד ייתכן שאירוע שכזה מאושר במסגרת הנהלת האוניברסיטה. אין מקום לתומכי טרור בקמפוסים ובטח שלא מעל בימת המרצים".