
עם עורך הדין מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, שוחחנו על תופעת החברות שאינן מואילות לדווח לנו על תום תקופת מבצע, כך שהמחיר לשירות שהן נותנות קופץ מבלי שנרגיש.
בשיחה עמו מזמין עו"ד אטלן אזרחים שנתקלו בתופעה ליצור קשר עם הרשות כדי שזו תוכל לפעול מול החברות שלמעשה אינן עומדות בדרישות החוק. עם זאת הוא מציין כי מציאות שבה חברה לא מיידעת כלל את הלקוח על תום תקופת ההטבה אינה נפוצה.
"על עצם הפרת החובה בחוק להודיע על תום תקופת הטבה אין לנו הרבה תלונות. לעומת זאת יש הרבה טרוניות על מצבים שבהם מודיעים אבל מאחר ומדובר בתקופת הטבה ארוכה כל כך, הצרכן כבר שכח את פרטי ההתקשרות המקורית, וזו סוגיה שמצריכה הסדרה", אומר אטלן.
"המתכונת המקורית נועדה לתקופת הטבה קצרה של חודש עד שלושה חודשים, כאשר הלקוח זוכר את ההתקשרות ואת מה שהוסכם ומודיעים כשהתקופה עוברת, אבל כשמדובר בשנה של הטבה שלאחר מכן מתחדשת, זה כבר פיקציה. זו התופעה שנמצאת על שולחן הרשות מול משרד התקשורת, אבל תופעה שבה לא מיידעים כלל על סוף תקופת ההטבה היא תופעה חמורה יותר והיא הפרה של החוק. נשמח אם תעבירו את התלונות ונטפל".
הודעה ללקוח, מסביר אטלן, יכולה להתבצע בכל אחת מהדרכים המקובלות, טלפון, מסרון וכיוצא באלה. על דרך התלונה היעילה אומר עו"ד אטלן כי פנייה לבית משפט לתביעות קטנות יכולה להועיל להשבת כספים שנגבו לאחר תום תקופת הטבה, במידה וניתן אכן להוכיח שלא היה עדכון של הלקוח על תום התקופה.
פנייה לרשות להגנת הצרכן תסייע לרשות לפעול מול החברה על מנת שנגדה יוטלו סנקציות כספיות שאמנם יהוו קנס שייכנס לקופת המדינה ולא לכיסו של המתלונן, אך יהיה בכך כדי להרתיע את החברה או חברות אחרות מלנהוג כך בעתיד.

