שמוליק ועידית סילמן
שמוליק ועידית סילמןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בחדשות 13 נחשפה שיטת הקבלה ללשכת השרה להגנת הסביבה עידית סילמן.

לפי עדויות שפרסמה העיתונאית מוריה אסרף-וולברג, סילמן מגייסת עובדים ללשכתה אלא שלהם הובהר באמצעות נציגיה: "על מנת להתקבל לעבודה - תצטרכו קודם כל לעבור ריאיון קבלה אצל בעלה, שמוליק".

שמוליק סילמן הוא כידוע דמות מפתח בהחלטתה של סילמן לפרוש מהקואליציה הקודמת, מה שאחר כך גם זירז את הפלת הממשלה - אבל הוא גם מי שממיין את העובדים בדרכם ללשכה.

מדובר בטווח רחב של עובדים. כלומר, גם כאלה המועסקים בתפקידי תוכן כמו ייעוץ תקשורתי, וגם נהגים. מי שרוצה להתקבל לעבודה - צריך לעבור אצל שמוליק. יתרה מכך, על סמך תכתובות שהגיעו לידי חדשות 13, סילמן הבעל הוא גם זה שהודיע בעבר למועמדים אם הם התקבלו ללשכה או לא.

אין אמנם איזושהי התייחסות בתקנון של נציבות המדינה לסיטואציה שבה בן או בת הזוג מנהלים הלכה למעשה את הקבלה לתפקידים בלשכות של שרים, אבל זו לכל הפחות דוגמה להתנהלות לא מקובלת או תקינה.

מטעמו של שמוליק סילמן נמסר: "חבל שחדשות 13 מקטינים את עוצמת השפעתי. כידוע, אני גם ביצעתי ריאיונות קבלה לנשיא ארצות הברית, מזכ"ל האו"ם וליאו מסי לנבחרת ארגנטינה. חשוב לציין עוד שבקרוב אראיין גם מועמדים לתפקידי כתבים בחדשות 13. דרישות הקבלה: לא להמציא סיפורים מקושקשים".