
בעיצומו של העשור השלישי לפעילות התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, מפיקה התזמורת יחד עם פטריק סבג, יוצר ומפיק מוסיקלי מהפעילים ביותר בישראל, טרילוגיית סינגלים של גרסאות כיסוי מפתיעות שמתכתבת עם פעילותה של התזמורת בתוך הפסקול המוזיקלי הישראלי.
כל שיר הוא חלק מפעילותה הענפה של התזמורת והחיבור המיוחד שלה לעיר אשדוד ולתרבות הישראלית, בניסיון מאתגר לספר את סיפורו של כל שיר ולתת פרשנות חדשה לקלאסיקות ישראליות בשפת המוסיקה האנדלוסית והעכשווית כאחד.
לשם כך חזר פטריק סבג לסגור מעגל עם עיר הולדתו, אותה עזב בגיל 21, אך היא לא עזבה אותו מעולם.
"שינויי מזג האוויר הוא ללא ספק אחד השירים החשובים ביותר בפסקול החיים שלי ושל הרבה אחרים", אומר סבג, "אני זוכר שעות של האזנה בחדר שלי בבית הורי באשדוד, מקשיב למילים המפותלות מלאות הקסם והמסתורין בטייפ קסטות החדש שקנו לי".
"רצף של תודעה, שכל שורה בשיר זורקת אותך לעולם שלם של פרשנויות, שמאפיינות את הכתיבה של שלמה ארצי בשנות השבעים וגם היום".
"השיר הזה תמיד התחבר לי למקום ילדותי אשדוד. אולי בגלל הים והגלים, אולי בגלל האנשים והשמות בחול.
כשקיבלתי לידי את הפרויקט עם התזמורת האנדלוסית היה ברור לי שהאתגר האישי ביותר מבחינתי יהיה ליצור גרסה לשינויי מזג האוויר באשדודית, בסאונד אנדלוסי ספרדי. לחבר את הנקודות לנוף חדש שמורכב מתחנות חיי".
"למזלי יצא לי לעבוד עם ארצי ולהכיר מקרוב את דרך היצירה וללמוד מהמאסטר", הוא משתף ,"וברגע שהיה לי כיוון לעיבוד, האתגר הבא היה למצוא זמר שיוכל לקחת את הקונספט הזה על כתפיו בצורה אותנטית ונקיה ובניה ברבי קפץ לי מיד במחשבה".
"ישבנו באולפן, בניה ואני, וחשבנו איך לגשת לתפקיד השירה ומצאנו את עצמינו מקשיבים בריפיט לשיר ומפענחים ביחד שורה שורה, בדיוק כמו בחדר הילדות שלי. ברגע שבניה הרגיש מוכן הוא נכנס להקליט את השיר בטייק אחד ומיוחד. זה היה רגע קסם כזה שקורה לפעמים באולפן, כשכל הכוכבים מסתדרים והקסם המסתורי של המוסיקה משתלט על החדר".
מהפרויקט יצא גם 'אינתי עומרי' בו התארח רביד פלוטניק.