הילולת הבבא סאלי
הילולת הבבא סאליערוץ 7

לרגל יום ההילולא של הרב ישראל אבוחצירא המכונה ה'בבא סאלי' גולל הבוקר ארגון 'מכון הלכה חב"ד' את הקשר המיוחד שהיה למקובל הספרדי עם חסידות חב"ד והרבי מחב"ד זצ"ל.

תחילתו של הקשר בחודש ניסן תשי"א אז יצא שליח הרבי ומנהל מוסדות חב"ד במרוקו הרב שלמה מטוסוב ע"ה למסע מיוחד אל מחוזות נידחים במרוקו וכך הגיע אל הכפר ארפוד.

במהלך ביקורו בכפר, התברר כי יש במקום קהילה יהודית מסורתית גדולה אך אין בה מסגרת בה לומדים יהדות ובשל כך הילדים אינם לומדים תורה.

הרב מטוסוב נפגש עם ה"בבא סאלי", ששימש כרב העיר ויחד עמו הקים תלמוד תורה.

בחודשים הבאים, הרב מטוסוב הגיע מספר פעמים לארפוד הרחוקה וכתוצאה משיתוף הפעולה מופלא ביניהם - תוך מחצית השנה מספר התלמידים הוכפל.

בשלהי שנת תשי"א, עזב הבבא סאלי את מרוקו ועלה לישראל כדי להתרחק ממנהיגות רוחנית, ואף שקל להגר לארצות הברית במטרה להתנתק לחלוטין מפעילות ציבורית ולשקוע בלימוד התורה ועבודת ה'.

כדי לקבל עצה ותושיה הבבא סאלי כתב מכתב אל הרבי וביקש את עצתו. הרבי השיבו כי בגין השפעתו הברוכה על היהודים הספרדים עליו להמשיך בפעילות התורנית בארץ.

במקביל הורה הרבי למספר עסקנים חב"דים להיפגש עם הבבא סאלי ולשכנעו להישאר בישראל, מה שאכן קרה.

בשנת תשי"ד חזר הבבא סאלי למרוקו, שם המשיך לפעול בקרב יהודי המקום. בתקופה זו נסע הבבא סאלי לעיתים קרובות לצרפת בה נהג לבקר בישיבת חב"ד בברינואה שליד פריז.

בשנים שלאחר מכן עלה לישראל והתמיד בקשר עם הרבי וחסידי חב"ד, תוך שהוא תומך פומבית ב'מבצעים' הרוחניים עליהם הכריז הרבי.

כך למשל כשהכריז הרבי על "מבצע תפילין", הוא יצא בקריאת הצטרפות למבצע ביחד עם רבי עזרא עטיה ורבי רפאל ברוך טולידאנו זצ"ל.

כמו כן, יצא הבבא סאלי בקריאת קודש גם לעידוד 'מבצע נרות שבת קודש' על ידי בנות שהגיעו לגיל חינוך.

בתקופת המאבק לתיקון חוק 'מיהו יהודי' נלחם הבבא סאלי לצידו של הרבי, חתם על הכרוז של גדולי ישראל במאבק נגד גיורי וינה ובעד תיקון החוק 'גיור כהלכה'.

כמו כן קרא לקנות אות ב'ספר התורה של ילדי ישראל' כתקנת הרבי.

בשנותיו האחרונות כאשר סיפרו לו שיש האומרים כי הרבי הוא המלך המשיח, ענה בחיוך בשפה המרוקאית "אישתהיל קילשי!" (ראוי לו הכל).

ארגון "מכון הלכה חב"ד" אף פרסם שיעור מאת אחד מרבני המכון הרב שאול סילם רב קהילת חב"ד גילה וראש ישיבת דעת מנחם בו הוא מתאר בהרחבה את דעתו של הבבא סאלי בנושא לבישת פאה בקרב נשים.