הרב יעקב אריאל נוטע עץ ביישוב תפוחבאדיבות המצלם

עשרות תלמידי ישיבת 'אבינועם' השתתפו הבוקר (שני) באירוע נטיעות ביישוב תפוח במסגרת מיזם שתילות ארצי בלמעלה מ-36 ישובים חדשים, גבעות וחוות ברחבי הארץ.

המיזם הינו פרי של שיתוף פעולה בין ארגון "רוח דוד", תנועת "נחלה" ותנועת "אם תרצו" אשר תרמה את העצים.

מסע הנטיעות נערך לעילוי נשמת הרב חיים מאיר דרוקמן זצ"ל ואהוביה סנדק ז"ל.

באירוע בישיבת אבינועם השתתפו רבני "הארץ הטובה" ביניהם, רב השומרון הרב אליקים לבנון, חתן פרס ישראל ורבה של רמת גן לשעבר, הרב יעקב אריאל, ומנהל ארגון רבני הארץ הטובה הרב יוסף ארציאל.

לאחר שעברו וחיזקו את התלמידים, נטעו הרבנים עצים בישוב תפוח.

הרב יוסף ארציאל שיתף את תלמידי הישיבה בחוויות מהימים שהיה בגוש אמונים: "בעליה הראשונה שלנו לאזור איתמר, אני קורא לזה עליה תמימה. עלינו עם מקררים ומכונות כביסה. הכל היה מרומם. הגעתי משבוע מילואים. אמרו לי ללכת לאריאל שרון. הלכתי איתו למרכז הרב, הבאנו את הרב צבי יהודה, ושרון פתח לנו את הדרך. בלי מחשבה שבכלל יכולים לפנות אותנו".

"אריק שרון נכנס לטווח בין רבין לבין החבורה שלנו בשטח, והגענו להסכמה שהגרעין יכול לעבור למחנה קדום. מחנה צבאי איפה שהיום נמצאת קדומים. כל גבעה יש לה חשיבות עצומה וזו פוטנציאל ליישוב", הוסיף.

מנכ"ל ארגון רוח דוד שאחראי על הפקת האירוע, אריאל אבן דנאן משתף: מרגש לראות את שיתוף הפעולה בין כל הגורמים ואת החיבור לאדמה. אני מברך את כל מי ששותף לאירוע הזה שהחיבור הזה רק ילך ויעצים במשך השנה. הידיים באדמה והלב בשמיים".

מתן ג'רפי, רכז פרויקט הנטיעות של תנועת "אם תרצו" אמר כי "מרגש לראות את הרבנים ובני הנוער מתגייסים יחד לבנות את ארץ ישראל. אנו מודים לעשרות אלפי האזרחים שסייעו לנו בתרומת העצים. נמשיך בע"ה ליישב את הארץ לאורכה ולרוחבה"

יו"ר תנועת 'נחלה' הרב צבי אלימלך שרבף שוחח עם התלמידים על היישוב אביתר - שם הישיבה צפויה לעבור לאחר שהממשלה תאשר למשפחות לחזור ליישוב ממנו הם פונו. "אנחנו נערכים לליל הסדר ענק באביתר, יש כבר כמה מאות רשומים השאיפה היא להגיע לאלף - אלפיים איש. אנחנו מקווים שליל הסדר יהיה ברוב עם באביתר אחרי שהישיבה והמשפחות יעבור ויגורו באביתר".