איימן עודה
איימן עודהצילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת איימן עודה (חד"ש) אינו רואה עצמו חלק מהמאבק של האופוזיציה נגד ממשלת נתניהו, אלא מעוניין לנצל את הנסיבות לקדם נושאים פוליטיים עבור החברה הערבית.

בראיון לערוץ הטלוויזיה "הלא" היום (רביעי) אמר עודה: "אנחנו נגד הממשלה הפשיסטית ובה בעת אנו רואים במפגינים המעוניינים לקיים שיח על בית המשפט, הפרקליטות, המשטרה וחופש העיתונות ורוצים את ישראל הראשונה, כלומר ישראל הגזענית, ולכן חובה עלינו לשאול: האם המערכה שלנו היא למען הפיכת ישראל מפשיסטית לגזענית או שננצל את ההזדמנות כדי לחזק את הנושאים שלנו?".

לדברי עודה, "אני מבקר את האופוזיציה, לא בגלל שהיא חריפה, אלא בגלל שהיא גזענית והיא לא מעלה את הבעיות העיקריות, כלומר המשך הכיבוש והאפליה הגזענית נגד האזרחים הערבים".

עוד אמר: "אנחנו באופוזיציה, אבל יש לנו את היתרונות שלנו ואנחנו לא חלק מהקרב בין יאיר לפיד לנתניהו. אנחנו נגד הממשלה הפשיסטית שאנחנו רואים בה כיום הסכנה הגדולה ביותר. האופוזיציה רוצה שנהיה כוח מילואים במערכה שלה נגד הממשלה, אבל איננו ולא נהיה חיילי מילואים. אנחנו נגד הממשלה והגזענות שלה ונגד הגזענות של לפיד".

במבט לעתיד אמר עודה: "אני סבור שהממשלה הזו תגיע לניגודים פנימיים, בעיקר בין מחנה נתניהו למחנה בן גביר וסמוטריץ' בעניין הפלסטיני, כיון שנתניהו מבקש לחסל את הבעיה הפלסטינית באמצעות דחיקתה כדי לקדם את הנורמליזציה עם העולם הערבי וערב הסעודית, בעוד בן גביר וסמוטריץ' רוצים להעלות את העניין הפלסטיני מכדי לחסל אותו ישירות על ידי סיפוח שטחי סי וחלוקת השימוש במסגד אל-אקצא על פי קריטריונים של זמן ומרחב".

"אשר על כן", סיכם, "המשבר יתעצם ביניהם, וההתנגדות הפלסטינית תתרום להסלמתו, והדבר יוביל למחלוקת מהותית בין שני הזרמים הללו, באופן שיביא לפיצוץ ובחירות תוך שנה וחצי – שנתיים".