שר החינוך יואב קיש (הליכוד) אמר היום (ראשון) בתדרוך כתבים במשרד החינוך, כי לסגן השר אבי מעוז (נעם) "אין שום סמכות במשרד החינוך".
לדבריו, "מערכת הגפ"ן נשארה במשרד החינוך תחת האחריות של שר החינוך וכל הנהלת משרד החינוך. נקודה. לא יעזור אלף פעמים הסיפורים על אבי מעוז, אין לו שום סמכות במשרד החינוך. אני אומר את זה בצורה הכי ברורה כדי שתבינו את זה. אני מקווה שאולי בעניין הזה ירדנו מהסיפור".
"הנושא של מה יהיה או מה יקרה זה דברים שיחד עם המנכ"ל וצוות המשרד אנחנו נבחן ונגדיר מדיניות, חד וחלק", הוסיף. "אבל מי שיכתיב את המדיניות זה משרד החינוך בלבד".
בתוך כך, שר החינוך קיש הציג היום את עיקרי התכנית האסטרטגית שלו ליציאת מערכת החינוך מהמשבר המתמשך וחזרתה ליציבות ולצמיחה, כחודש לאחר כניסתו לתפקיד.
בתדרוך הכתבים הסביר השר קיש כי מערכת החינוך מצויה היום במשבר עמוק בשל השפעות הקורונה ונוכח המחסור באנשי חינוך והפגיעה הקשה במעמד המורה. לצד זאת, מערכת החינוך המיוחד מצויה בקריסה ומנהלי בתי הספר נאלצים להתמודד עם חסמים בירוקרטיים רבים.
נוכח כל אלה, השר קיש החליט להתמקד בחזרה ליציבות. השר מכין יחד עם המנכ"ל וגורמי המקצוע במשרד החינוך, מענים פרטניים לכל אתגרי המערכת.
על מנת להגיע לצמיחה ופיתוח, השר קיש הציב יעדים ברורים למערכת החינוך: צמצום פערים וחיזוק המצוינות בפריפריה הגאוגרפית והחברתית. גורמי המקצוע במשרד, בראשות המנכ"ל, עובדים בימים אלה על בניית מערכת לימוד פרטנית בשעות תוספתיות מחוץ למסגרת החינוכית הרגילה, שמטרתה לקדם את המתקשים בלימודים בדגש על לימודי שפה.
השר קיש הגדיר מהלכים נוספים לטובת צמיחה ושגשוג, הכוללים פתיחת אזורי רישום, שילוב לימודי אקדמיה בתיכון, שילוב של חיילות וחיילים (במהלך שירותם הצבאי או לאחריו) במקצוע ההוראה והרחבת בתי הספר של החופש הגדול.
בנושא החינוך המיוחד, השר קיש הורה על הקמת ועדה מקצועית בראשות עמוס שפירא, שתבחן לעומק את האתגרים הרבים ותגיש את המלצותיה תוך חודשים ספורים מיום הקמתה.
שר החינוך ח"כ יואב קיש: "אני רואה חשיבות רבה ומשמעותית ביותר במאמץ לצמצום הפערים ומתן הזדמנות שווה במערכת החינוך. לשם כך אני פועל לקידום שיעורים פרטניים לכל ילד, לימוד בקבוצות משותפות, חיזוק הפריפריה החברתית בדגש על לימודי השפה. שמח לבשר שתקציב החינוך שיאושר בתקציב המדינה הקרוב הוא הגדול ביותר שידעה מערכת החינוך מאז הקמתה".
