בן גביר בכנס ירושלים
בן גביר בכנס ירושליםצילום: חיים טויטו

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בירך על העברת הרפורמה המשפטית בקריאה ראשונה: "זה היום עשה ה', נגילה ונשמחה בו, מגשימים חלומות של שנים''.

בכנס ירושלים של העיתון בשבע ואתר ערוץ 7 אמר בן גביר, ''אני זוכר את עצמי לפני 15 ו-20 שנה מדבר על העניין הזה, לשנות את הרכב הוועדה למינוי שופטים, פיסקת ההתגברות, ופתאום זה קורה. המציאות עדיין לא משתנה בבת אחת, אבל אין ספק שאנחנו בדרך הנכונה, ואנחנו צריכים להמשיך בכל הכוח".

בראיון לעמית סגל נשאל בן גביר עד כמה יסכים להכיל את המחאה נגד הרפורמה, ואמר "לא נכנעים לטרור ואלימות ולאיומים, לא נכנעים לאנשים שמגיעים לבית של אמא לילדה אוטיסטית ואומרים לה 'את נשארת בבית היום והילדה לא יוצאת למסגרת'. להידבר כן, אני בעד, נכון לדבר, ולעשות שיח, אבל כולנו יודעים שאין לנו מנדט לוותר. אנחנו צריכים להמשיך עם זה".

האם לדעת השר לביטחון לאומי אי אפשר למגר את הטרור, נשאל השר וענה: "הרושם הוא אולי בתקשורת השמאלנית, שבנתה כותרות, ולא באמת שמעה אותי. לא דיברתי במושגים מוחלטים. איש מאיתנו לא מצפה שתוך חודש וחצי לא יהיה טרור והכל יגמר, צריך לומר את האמת, גם אם הייתה עוצמה יהודית עם 64 מנדטים הטרור לא היה נעצר לגמרי. דיברתי על לפעול להרתעה".

סגל התעקש ושאל את בן גביר האם בעצם אין לו יכולת למגר את הטרור, והשר ענה: "יש לי יכולת לקחת את האימאם במסגד שמצית, ולעצור אותו, להיכנס לבית המשפחה, שידעו שאוי ואבוי למי שמפגע ביהודים. זה לא סוד. כן, אני מכניס את המשטרה לשכונות מזרח ירושלים, וגורם לה לעשות דברים שלא נעשו, זה עדיין לא כל מה שאני רוצה, אני רוצה הרבה יותר, אך אין ספק שיש שינוי בדברים האלה, נכנס לכלא, ומוציא להם את המאפיות.

''רצחת תינוקת, יש לך פיתה טרייה כל יום, צחקקו, מה פיתות. שבע שעות הם פותחים את המים החמים בלי לסגור, אנחנו משלמים, אז הקצבתי להם 4 דקות מקלחת. פתאום אנשים מבינים שזה עוד דבר ועוד דבר, וככה קונים משילות".

בעקבות הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא יוכשרו עוד מאחזים, אמר השר לביטחון לאומי בן גביר: "הכל בסדר, גם בטח שמעת שלא יפסיקו להרוס מבנים, אני לא רווה נחת מכל הודעה שיוצאת מלשכת ראש הממשלה. בואו נסתכל לעצמנו, מתי בפעם האחרונה הכשרנו 9 ישובים? מתי? כשאני הצבתי את הדרישה הזו, אמרו לי זה לא ריאלי, האמריקאים, והנה רה"מ אומר שהכשרנו 9 יישובים, תכף יבוא שר האוצר ויספר גם על ההישגים שלו, בואו נסתכל על חצי הכוס המלאה. יש עוד מה לתקן, אבל אנחנו בדרך הנכונה".

על כך שהמפכ"ל אומר שהשר לא מחליף את שיקול הדעת של הפקדים בשטח, אמר השר בן גביר: "אני מאוד מעריך אותו, אבל השר קובע את המדיניות. כמו שאמר אחד המראיינים שלו שדיבר על החוק החדש, כל גורמי המשטרה יפנים את זה שהשר קובע את המדיניות. יש הפנמה, גם אתמול בירושלים בהפגנות, משטרת ירושלים התנהלה טוב. יש מקומות שכנראה לא כל המדיניות ירדה לשטח. לא אקבל את זה. שיחסמו כבישים, יאפשרו להם לעשות את זה שעות, כשנערות נעצרו עד תום ההליכים בגלל חסימות כבישים. לא אקבל את זה שמאיימים על חברת כנסת. זה לא שיקול דעת של המפקד בשטח, אלא מדיניות של השר, שאומר, חוק שווה לכולם".