טרוסט אסטרטגיה: ארגוני חינוך נדרשים להרבה מעבר לשיווק, הם צריכים להתחיל לספר את הסיפור החינוכי הגדול שלהם.

למה בכלל בית ספר זקוק ליעוץ אסטרטגי? ארז זדה, מנהל תיכון "ראשית" בתל-אביב מסביר, "כאנשי חינוך אנחנו מאוד עסוקים בעשייה פנימה, זה תשעים אחוז מהעבודה, לקחת את הנערים ממקום אחד בתחילת כיתה ז ולהוציא אותם אזרחים טובים בסוף כיתה יב. אבל היכולת שלנו להסתכל החוצה היא מורכבת, גם מהעומס, גם מההתמקדות שלנו בעשייה החינוכית. ופה המקום שאנחנו צריכים גם את העזרה החיצונית מאנשים נוספים שיבואו ויאירו לנו את הדרך, איך אנחנו עושים את הדבר הזה בצורה נכונה יותר."

וזו בדיוק ההבנה שמנחה את חברת טרוסט. "היום מנהלים מבינים שלא מספיק רק להיות במרחב בית הספר, הם צריכים להיות בכל מקום. הם צריכים להיות על שלט חוצות, הם צריכים להיות בפוסט, הם צריכים להיות באינסטגרם, הם צריכים להיות בטיקטוק" כך מסביר אריק זהבי, מלווה פרויקטים בחברה, את הרציונל שמאחורי ההסתייעות בגורם חיצוני לבית הספר. "היכולת שלנו להעביר את המסר, של הדברים הנפלאים שקורים בתוך ארבע הקירות של הכיתה במסגרת החינוכית שלנו, אל העולם שבחוץ חייב לעבור דרך עזרה חיצונית לבית הספר".

אבל זה לא רק עניין של פרסום, לצביקה המנכ"ל יש אמירה עמוקה יותר. "זה קודם כל מהלך אסטרטגי שמחדד את הזהות הייחודית של מי אני, מה הדרך שלי, מה מיוחד בי. אם מחר יסגרו את הארגון שלי, מה יחסר בעולם? אנחנו מתחילים מהשאלות האלו, הפילוסופיות, הגבוהות. מדליקים את הניצוץ. ואז יש לכידות, יש גאוות יחידה ויש אחדות מטרה".

שי עובדיה, מנהל בית-הספר "כנפי אבירים" ביבנה גם הוא מבין את הנקודה הזו כמהותית ביותר. "העבודה המשמעותית והחשובה ביותר היא לרתום ולחבר את כל הקהילה לתוך הסיפור הממוקד והמרכזי של בית הספר, לדעת ליצור ולזקק ייחודיות משמעותית, לדעת איך להפעיל אותה נכון ולדעת איך לספר אותה החוצה".

ואת זה, אומר הראל הורוביץ ראש אגף החינוך בעיריית מעלה-אדומים צביקה טרוסט למרות שלא בא מעולם החינוך - עושה נפלא. "הוא מדבר את השפה, הוא מקשיב לצוות. הוא יוצר מעגלים של חיבורים, עם המורים, עם התלמידים, עם ההנהלה, עם ההורים ועם הקהילה. הוא עוזר למנהלים לזקק את האמיירה החינוכית שלהם, את המסר של בית הספר, המסר שהם רוצים להעביר לתלמידים ואת ההעצמה וההצמחה שהם רוצים להעביר לתלמידים".

הבסיס הרעיוני-חברתי שחברת טרוסט בונה בבתי הספר, מייצר מן הסתם גם השפעה חיובית על אחוזי הרישום למוסדות.