הזדמנות מיוחדת לחגוג הצלחה נשית​​​​​​​
הזדמנות מיוחדת לחגוג הצלחה נשית​​​​​​​צילום: גליה פלד

רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג אירחה אתמול (א') את נשות מיזם קו אימפקט ואת יוזמת IamRemarkable, ששמה לה למטרה לעודד את כלל משתתפיה, ובייחוד נשים, קבוצות מיעוט ומגזרים שונים בארץ ובעולם, לדבר בחופשיות ובפתיחות על הישגיהם, מקצועיים כאישיים, ובכך לקדם את עצמם במקום העבודה ובכלל.

הכלים שמעניקה התוכנית מאפשרים למשתתפים לאתגר נורמות מגדריות וחברתיות סביב קידום עצמי, ובכך לנפץ תקרות זכוכית.

בבסיס התכנית מועברת סדנה של כשעתיים על-ידי עובדי Google שהוכשרו למטרה זו. עד היום השתתפו בסדנאות IamRemarkable# יותר מ-450,000 אנשים ביותר מ-170 מדינות.

מיזם קו אימפקט הוקם בספטמבר 2013 במטרה לייצר פריצת דרך בתעסוקה הולמת בחברה הערבית תוך רתימה של המעסיקים לשינוי אקטיבי בדפוסי ההעסקה של החברה הערבית.

רעיית הנשיא פתחה את דבריה ואמרה: שמחנו לקיים בבית הנשיא אירוע בשיתוף פעולה עם קו אימפקט ומיזם "I am remarkable" של גוגל, שמעלה על נס את הנשים - את עוצמתן ואת כוחן, ואת המאבק לשוויון מגדרי. באירוע הוצעו כלים מעשיים לצמצום הפער, ובעיקר דרכים לפתיחת דלתות שכל אחת מאיתנו יכולה ליישם בחייה הפרטיים והמקצועיים.

כל מי שקוראת עיתון, ששומעת חדשות, שמפנה את תשומת הלב שלה לנושא הפער המגדרי תתקשה שלא להבחין בכך שיש לנו דרך ארוכה לעשות עד שנזכה לשוויון אמיתי, כזה שיחול באופן טבעי בכל רבדי הקיום.

אני מאמינה שאחד האתגרים המשמעותיים שלנו כנשים ושלי, בתפקידי בבית הזה – הוא לעשות כל שניתן על מנת לקדם נשים. לפעול לשיתוף מלא ושוויוני של נשים בכל הרמות של קבלת ההחלטות. ולדאוג לכך שנשים תהיינה בעמדות מפתח, במקומות שבהם מתקבלות החלטות ונקבעים סדרי העדיפויות הלאומיים בכול התחומים. בכל מקום בו אנחנו רוצות ובוחרות להיות'', הוסיפה הרצוג.

מנכ''לית קו אימפקט, נוא ג'השאן בטשון: "השותפות עם בית הנשיא היא אסטרטגית ומשמעותית. אנו גאים באירוע מיוחד שמפגיש נשים יוצאות דופן, ערביות ויהודיות מהארגונים והחברות השותפות של קו אימפקט.

''היום יותר מתמיד אנו פוגשים נשים ערביות שנמצאות בעמדות מפתח ביותר ויותר חברות. זאת בגלל העליה באחוז האקדמאיות לצד השינוי שחל בתוך החברות העיסקיות בזכות הנהלה רתומה ויצירת תשתית אסטרטגית שמושתת על גיוון, שוויון והוגנות. כן, הדרך עודנה ארוכה להשגת שוויון מלא אבל זו הזדמנות מיוחדת לחגוג הצלחה נשית. תודה לגוגל על סדנא יוצאות דופן לנשים יוצאות דופן", אמרה.