ח"כ אבי מעוז
ח"כ אבי מעוזצילום: ערוץ 7

הכנסת דחתה את הצעת החוק שהעלה יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן להחלת ריבונות ישראלית בבקעת הירדן.

כמעט כל חברי הקואליציה התנגדו להצעה שעומדת בסתירה לעמדות האידיאולוגיות שלהם.

חבר כנסת אחד, יו"ר נעם אבי מעוז, לא נשמע למשמעת הקואליציונית והחליט להצביע בעד ההצעה.

ליברמן הציג את הצעתו בפני המליאה וקרא לעבר הממשלה: "תפסיקו להיות סמרטוטים, החלת ריבונות ישראלית על בקעת הירדן ואזור ים המלח זה צו השעה. עכשיו כשאתם בקואליציה אולי הגיע הזמן להיזכר בערכים ובאידיאולוגיה שלשמם נבחרתם".

"בקעת הירדן ואזור ים המלח מייצגים את הקונצנזוס הלאומי הרחב ביותר, מיגאל אלון ועד לרחבעם זאבי גנדי, זכרם לברכה. גם אם עוזבים את כל הרקע ההיסטורי וההתחייבויות האינסופיות של בנימין נתניהו, דווקא היום כשהטרור מרים את ראשו באזור יריחו ולצערנו גובה מאיתנו מחיר כבד. דווקא עכשיו יש להעביר מסר ברור - התשובה שלנו לכל האיומים, לטרור ולטרור המדיני היא החלת ריבונות על בקעת הירדן ואזור ים המלח ועל יישובי המועצה האזורית מגילות ים המלח", הוסיף.

הוא ציין כי "התחמקות ממשלת 'הימין' כביכול מההתחייבויות הפומביות, לא רק בנושא בקעת הירדן, אלא גם בנושא פינוי חאן אל אחמר, בנושא הסדרת אביתר ובנושא הבנייה בשטחי E1, הופכת את ממשלת נתניהו השישית לממשלה של סמרטוטים וממש לא לממשלת ימין על מלא. במקום ליישם מדיניות של מחנה לאומי, ראש הממשלה עוסק בהסתה בלתי פוסקת נגד כל אחד שלא מוכן להפוך את מדינת ישראל למונרכיה של משפחת נתניהו. ההסתה נגד היועמ"שית ובתי המשפט אינם תחליף למימוש תפיסת הימין האמיתית".

"אתם ממשלת הכל דיבורים, ממשלת כלאם פאדי. גם לחברי הציונות הדתית ועוצמה יהודית חשוב הכיסא. הבהרתם כשהייתם באופוזיציה שאין כאבי בטן עם חיילים, אין כאבי בטן עם נכים ואין כאבי בטן עם מקרי אונס, אבל עכשיו כשאתם בקואליציה אולי הגיע הזמן להיזכר בערכים ובאידיאולוגיה שלשמם נבחרתם. תפסיקו להיות סמרטוטים, החלת ריבונות ישראלית על בקעת הירדן ואזור ים המלח זה צו השעה", סיכם.

חברי הכנסת לימור סון הר-מלך, אלמוג כהן, צביקה פוגל ויו"ר הסיעה יצחק קרויזר מעוצמה יהודית הודיעו בתגובה כי יגישו הצעת חוק להחלת ריבונות ישראלית על שטחי יהודה ושומרון ובקעת הירדן.

על הצבעתם נגד הצעת ליברמן אמרו: "מלכתחילה לא הייתה בכוונתנו לשתף פעולה עם מסע ההטרלות של האופוזיציה, שנזכרה לפתע כי יהודה ושומרון חשובים לה - וזאת לאחר שנה וחצי בהם רדפה ממשלתם את ההתיישבות עד חורמה".

"במהלך היום נגיש הצעת חוק להחלת ריבונות על כל שטחי יהודה, שומרון ובקעת הירדן, כיוזמתה של הקואליציה, שתשים סוף למחדל ולפיו חבלי המולדת ששחררנו כבר לפני עשורים, עדיין אינם מוגדרים כשטחי המדינה לכל דבר ועניין", הוסיפו הארבעה.