הרב יהושע שפירא שהשתתף השבוע במפגש בין רבנים התומכים ברפורמה משפטית, לטייסים וקצינים בכירים לשעבר המתנגדים לה, אומר לערוץ 7 כי השיח הבהיר לו עד כמה המרחק בין הצדדים גדול.
"ראיתי אנשים שבאמת מודאגים. מדובר במי שמסרו נפשם למען עם ישראל פעם אחר פעם. אלא שהדאגה היא דימיונית והם מספרים לעצמם סיפור שלא קשור אלינו ולא קשור למציאות. אמרתי להם שהצפי לכך שבג"ץ יסגור את רוב בתי הכנסת בארץ כי הם פועלים בנפרד ונהנים ממשאבים ציבוריים הוא גדול יותר מכל הדימיונות והטענות שלהם. אם בג"ץ יאסור לקיים ברית מילה בגלל חוק כבוד האדם וחירותו והכנסת לא תוכל להתגבר על זה נשמע ריאלי יותר מההזיות ומהאמירות 'איראן זה כאן'", פותח הרב שפירא.
לדבריו, רפורמה משפטית, היא צו השעה. "יש סכנה בהפקדת כל הכוח בידיהם של 15 איש והיא הרבה יותר גדולה מאשר מתן הזכות לעם לבחור את נבחריו בכל ארבע שנים. אני רוצה אך ורק דמוקרטיה וזה הדבר היחיד שיכול לעבוד לכתחילה".
"האיזון בין הרשויות הופר על ידי אהרון ברק ובג"ץ היה הראשון שפגע בזכויות המיעוט. אני לא אומר שבג"ץ אף פעם לא שומר על זכות המיעוט ואנחנו לא רוצים לעקור אותו. אנחנו רק אומרים שכוחו בלתי סביר ויש לאזן אותו".
לטענות לפיהן הרפורמה תביא לדיקטטורה עונה הרב שפירא: "אבי מורי ע"ה אמר לי כך 'מדברים על דמוקרטיה ודיקטטורה. אסביר לך מה ההבדל הפשוט שלהם: כשאני בשלטון זו דמוקרטיה - וכשאתה בשלטון זו דיקטטורה'. הם לא מוכנים למסור לידיים שלנו, עם כל הדמוניזציה שיש להם בראש, את מושכות השלטון. כמו שאנחנו לא סומכים על בג"ץ בגלל הכיוון שהלך אליו - הם לא סומכים עלינו. שאלת הרוב לא מפריעה להם".
"היתה מחלוקת רבת שנים והם באופן מסורתי בחמש מערכות בחירות לא הסכימו לשתף פעולה עם הימין ואילצו את המערכת הפוליטית להגיע להכרעה. בסוף הרוב הוא רוב גדול ומשמעותי של 64. הוא מוסמך להכריע", הוא מוסיף.

לדבריו ההידברות סביב הרפורמה חשובה לאחדות העם. "אנחנו בשעה קשה ומרה והמתח הוא גדול. אנחנו לא חוששים מהדרך אבל רוצים לעשות את הדברים בהסכמה רחבה ככל האפשר. לכן קיימנו את המפגש".
"לאן הגענו? ח"כים שפעם קראו לעצמם ימין היום נספרים במחנה אחד יחד עם הרשימה המשותפת. אבל, אנחנו רוצים הסכמה רחבה למרות חילוקי הדעות, אך לא מוחקים את חילוקי הדעות. זה לא היה מפגש של ליטופים ודיברו בו אמת כואבת - אבל אמת של אחים. עסקנו גם בשאלה האם כשעקרו אותנו מבתינו מגוש קטיף ופינו את מתינו מקבריהם ואף פעם לא דיברנו על לפרק המדינה. הם היו הרוב. רוב מלא שקרים ותרגילים בדרך. אבל עם כל הכאב, אנחנו חלק מהמדינה".
"אמרתי לנוכחים", ממשיך הרב שפירא, "אינני מבין. מה אם פתאום הזיזו להם את הגבינה אז הם כבר לא אחים? מה אנחנו אחים על תנאי? אני חושב שהדברים נגעו בליבם כמו שהכאב שלהם נגע בליבנו. אנחנו רוצים הסכמה רחבה ועוסקים בזה רבים וההקשר שלנו היה של מנהיגות לא פוליטית, לא משפטית, אלא כזו שנותנת מטריה של רצון להסכמה רחבה וגם לאי הסכמות".
"שני דברים למדתי בפגישה: את עוצמת הכאב שלהם ושכשפונים אליהם ביושר ובעומק הלב ואומרים להם חידלו מלהיות אחים על תנאי כי אנחנו אחים ללא תנאי זה נוגע בהם והאחווה מתחזקת. כי בתקשורת אנחנו שומעים בעיקר את אלה שזה פחות נוגע בהם והאמירות שלהם אחרות", מסכם הרב יהושע שפירא.

