'מסע מנהלים' בנתב''ג
'מסע מנהלים' בנתב''גצילום: יובל אהלי

מנהלי מוסדות חינוך במחוז ירושלים, בהובלת המפקח קובי עמר וצוות עמותת יסודות, יצאו לסיור נוסף של ''מסע המנהלים השנתי''.

הפעם הגיע המסע למקום מפתיע למדי - נתב"ג. הרעיון מאחורי הסיור המקורי היה לחשוב מחוץ לקופסה, להסתכל על ניהול חינוכי במשקפיים אחרים.

"נמל התעופה בן גוריון מכיל שטח עצום דרכו נכנסים ויוצאים מישראל מיליוני אנשים. זהו אורגניזם המבטא ניהול אפקטיבי של שותפויות, ממשקים ושיתופי פעולה - חגיגה של אקוסיסטם במיטבו", אומרים בצוות המנחים המוביל את המסע.

הבחירה בנתב"ג לא היתה מקרית, כפי שמסבירים המנחים: "רצינו להציג למנהלים כיצד סוגיות ניהוליות מקבילות זו לזו בכל אקוסיסטם, חינוכי או תעבורתי. שוחחנו על מגוון סוגיות כגון מצוינות, מנהיגות, ניהול מיטבי, לקיחת אחריות, קידום תהליכים ועוד. גם בנתב"ג וגם במערכת החינוך מתמודדים עם שאלות של דיווח ובקרה, הכשרה, ייעול, שייכות, דיוק בהגדרת תפקידים, אנושיות וכבוד האדם, רווחת העובדים, שותפות, סינכרון, תקשורת, שפה משותפת, אמינות, ביטחון, מקצועיות, מסירות, דבקות במשימה, ליווי והצמחה. שותפי המסע, מנהלי מחוז ירושלים, פגשו בנתב"ג חלקים שבדרך כלל נסתרים מעיני הציבור וחידדו את חווית הניהול הערכי שלהם תוך מסע למידה משותף ואינטראקטיבי עם מנהלים בכירים בנתב"ג".

צילום: יובל אהלי

אחת ממסקנות המסע היתה כי רק כשמתבססים על יסודות ערכיים של מצוינות ניהולית ניתן ליצור אקוסיסטם ברמה גבוהה ולהעביר בביטחה למעלה מ-24 מיליון נוסעים בשנה, ולהיות נושאי דגל גאווה לאומית.

המנהלים והמנהלות פגשו את איתי אקנין, מהנהלת הנמל, שפתח את הצוהר לחברי המסע להשכיל להקשיב בקשב עמוק, לחוות ולעורר את הצורך והתשוקה להיות מנהלים 'מחוברים' וטובים יותר.