
ישראל הראשונה, קרי ממלכת ישראל, המבקשת שמדינת ישראל תהיה יותר דמוקרטית ופחות יהודית, יצאה להפגין בשווקים וברחובות בכוונת מכווין להפיל את הממשלה הנתמכת על ידי ישראל השניה קרי; ממלכת יהודה, המבקשת שהמדינה תהיה יותר יהודית ופחות דמוקרטית.
ישראל השניה הצליחה להרכיב ממשלה הפועלת להשגת עליונות הממשל ולשם כך הם מחוקקים חוקים שיזכו את הממשל ביציבות שלטונית. המשמעות שלרשות השופטת לא תהיה המילה האחרונה אלא לממשלה הנבחרת. ישראל השניה משוועת ליותר לאומיות שתעניק לממשל יותר יציבות שלטונית אף אם זה בא על חשבון פחות חופש לפרט. היא מאמינה שנצח ישראל לא ישקר ועמנו עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב.
הרשות השופטת נטלה לעצמה את הבכורה ולה זכות המילה האחרונה גם ברשות המבצעת וגם ברשות המחוקקת.
בני ישראל השניה אינם מקבלים את ההתנשאות הזו על הממשלה שנבחרה על ידם זה עתה, לכן הם מבקשים לחזק את המשילות. לדעתם, הדמוקרטיה הלכה רחוק מדי ויש לרסנה. המשנה (אבות פ"ג מ"ב) דורשת חיזוק המשילות כי אם לא כן איש הישר בעיניו יעשה. אמר רבי חנינא סגן הכהנים אומר הוי מתפלל בשלומה של מלכות שאלמלא מוראה איש את רעהו חיים בלעו.
לצמצום הקרע הנפער בעם יש להפוך את שיטת הממשל מפרלמנטרי לנשיאותי. המנהיג (על פי ההלכה חייב להיות מזרע היהודים) ייבחר בבחירות אישיות דמוקרטיות על ידי כלל האזרחים, ערבים כיהודים, לקדנציה אחת. הנשיא יבחר לעצמו ובעצמו על פי רצונו את צוות יועציו ושריו וינהיג את העם כחפצו. לא עוד ממשלה הבנויה על קואליציה אלא מנהיג שנבחר בבחירות ישירות אישיות שיזכה בלגיטימיות הנדרשת כדי שינהיג את העם לכל אורך מלוא הקדנציה ללא כל עוררין.
בעל ספר החינוך למד בדין מלך שעל המושל הנבחר למשול דהיינו לעשות כרצונו וכחפצו ועדיף מלך מושל אחד על פני קואליציה של מושלים. לטענתו עדיף מלך רע על מצב של - בימים ההם אין מלך בישראל - יען כשם שפרצופיהם של בני האדם שונים זה מזה כן דעותיהם שונות זו מזו ולעולם לא יגיעו להסכמה על דבר מן הדברים ולכן חובה על האזרחים לבחור לעצמם נשיא בבחירות חופשיות דמוקרטיות אישיות וישירות לקדנציה אחת.
על נשיא המדינה יצחק הרצוג להושיב בלשכתו את ראש הממשלה ונשיאת בית המשפט העליון סביב שולחן הנשיאות ושם הם יסמנו את גבולות ומגבלות סמכויותיהם. לא עוד מצה ומריבה אלא אהבה אחווה ורעות בין הרשויות. המושל ימשול והשופט ישפוט ואין מלכות אחת נוגעת בחברתה, ויבוא שלום על ישראל. חג חרות ופסח כשר.
