אמש, יום חמישי בערב, בזמן שרובנו היינו בקניות או בסידורים לשבת, עדן חסון עלה להופיע בפני 12,000 איש בהיכל מנורה ואירח בהפתעה את נתן גושן ויחד עם ביצעו על הבמה את "באתי לחלום".

עדן חסון ונתן גושןבאדיבות: שרית הפקות

הופעה על במה שכזו ומול קהל בסדר גודל שכזה נחשבת בדרך כלל כפסגת הקריירה עבור זמרים בישראל, ומלווה לרוב בהכרזות על מופע העשור/העשרים/ השלושים (מחק את המיותר), אך נדמה שעבור הנער הצנום מפרדס חנה שפרץ לחיינו ב-2018 היא הפכה כבר מזמן לסוג של שגרה.

המופע שנערך אתמול היה השני מתוך סדרה של שלושה מופעי ענק שהשניים הראשונים שבהם התקיימו שלשום ואתמול, והשלישי מתקיים ברגעים אלו ממש כשבסך הכל הצליח להביא חסון להיכל מנורה כ-36,000 צופים ביומיים וחצי.

הבמה המעויינת
צילום: עמרי סילבר

אבל, אם הולכים קצת יותר אחורה ומסתכלים על ביקוריו של חסון במנורה בשלושת השנים האחרונות, ההופעה אתמול הופכת משנייה לתשיעית, ואילו ההופעה היום כבר חוגגת מספר עגול - חסון מילא את מנורה בפעם העשירית. תוסיפו לזה פארק הירקון מהקיץ שעבר, שש קיסריות ופעמיים לייב פארק ראשל"צ, וקיבלתם מכירות כרטיסים שנמדדות לא בעשרות אלפים אלא במאות אלפים - וזה בלי לקחת בחשבון את עשרות ההיכלים והמופעים הקטנים יותר.

אז מה הפך את עדן חסון לאחד הזמרים המצליחים שנראו פה, בטח בהשוואה לזמן הקצר היחסית שהוא מופיע? אם לשפוט לפי המופע אתמול התשובה היא הכל. לא השירים היפים, והם יפים, או המוזיקה המקפיצה או הפירוטכניקה המרהיבה, אלא השילוב המוצלח בין כולם.

חסון חשף אתמול, ושלשום והיום במה חדשנית ומיוחדת במקום מושבים בפרקט, במה שנבתה במיוחד למופע הזה ומורכבת מ-3 במות מעויינות: במה מרכזית שעולה ויורדת ושתי במות שמרחפות באוויר. לכל זה התווספה תאורה ופירוטכניקה מיוחדת ושונה, עשרות כדורי לד שעולים ויורדים והכל לפי טיים קוד וגם צמידים מיוחדים שחולקו לכל הנוכחים.

עדן חסון אתמול
צילום: עמרי סילבר

תשומת הלב הזו למימד הטכני והויזואלי היא חלק ממה שכל כך מייחד את חסון, וגם מה שאיפשר לו לצלוח בהצלחה (יחסית) את המעברים בין השירים השקטים לקצביים. במקום במה גדולה ששיר אינטימי הולך בה לאיבוד, קיבלנו במות מתחלפות שמותאמות לגודל השיר והביצוע, כמו למשל בפתיחה השקטה עם 'שקיעות אדומות'.

שני החריגים היחידים בקטע הזה היו במחרוזת הסיום כששנים מהבלדות המרגשות של חסון קיבלו הפעם ביצוע קצבי שאם ב'כשנגמרת הסופה' הוא רק קצת פגם ביופי של השיר, בלהיט איתו פרץ חסון - 'שמישהו יעצור אותי' - הביצוע כבר העלה את השאלה איפה בית המשפט כשצריך אותו ולמה הוא לא מתערב ומונע את ההתעללות בשיר. אבל מזל שיש תיעוד מהופעה קודמת במנורה לאיך באמת צריך לשיר את השירים האלו:

!

אז אם לפני ההופעה אתמול, ושלשום, והיום עוד היה למישהו שאלה איך חסון עושה את זה, מספיק רק להסתכל בסרטונים מהמופע כדי לקבל תשובה. הקהל ששר בדביקות, שמכיר כל מילה, לא הגיע לשם רק בגלל השירים, הוא הגיע בשביל החוויה. ובפעם העשירית - חסון הוכיח שהוא יודע לספק אותה.