תחנת רכבת
תחנת רכבתצילום: ISTOCK

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב פנתה לועדת הכלכלה של הכנסת בבקשה לאשר שינוי בפקודת מסילות הברזל, הקובעת דרישת סף של תעודת בגרות לבקרים של רכבת ישראל, במטרה לגייס בקרים נוספים, הנדרשים להפעלת הרכבות בישראל.

על פי השינוי, מועמדים לתפקיד בקר ברכבת ישראל יידרשו ל-12 שנות לימוד, במקום תעודת בגרות או תעודת טכנאי, הנדרשים כיום למילוי התפקיד.

לדברי השרה רגב, השינוי צפוי לאפשר גיוס מועמדים רבים יותר ובהמשך, לאחר שיוכשרו, מתן שירות רחב וגמיש יותר לטובת משתמשי הרכבת. זאת, ללא כל פגיעה ברמת המקצועיות והאיכות של הבקרים.

יצוין, כיום, הביקוש לתפקיד בקר רכבת נוסעים פחת באופן משמעותי לעומת העבר, זאת, בשל דרישות הסף הגבוהות שנקבעו לפני מספר שנים לתפקיד. בעקבות כך, נוצר מחסור חמור במועמדים לתפקיד, בקרי רכבת נוסעים בחברת הרכבת. על פי הנתונים, קיים מחסור משמעותי של בקרים ברכבת, דבר המאלץ את החברה להתאים את פעילותה להיצע הבקרים הקיים.

לדברי השרה רגב, השינוי יגדיל את היקף התעסוקה ברכבת נוכח המצוקה הקיימת בשוק התעסוקה ויאפשר קליטת אוכלוסיות חדשות וגיוון כוח האדם ברכבת.