דן אלון
דן אלוןצילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

הוועד המנהל של החברה להגנת הטבע בחר בדן אלון, סמנכ"ל שמירת טבע וסביבה בחברה להגנת הטבע, לתפקיד המנכ"ל החדש של החברה להגנת הטבע.

אלון יחליף את איריס האן שתסיים את תפקידה כמנכ"לית אחרי 6 שנים וחצי.

החברה להגנת הטבע נוסדה בשנת 1953 ועוסקת בשורה ארוכה של נושאים, בהם טבע, סביבה, צפרות, חיות בר, משבר האקלים, שביל ישראל, טיולים, תכנון, טבע עירוני, חינוך, בתי ספר שדה, פעילות עירונית ועוד, מהחרמון בצפון ועד אילת בדרום.

אלון, 56, תושב כפר ביל"ו, עובד בחברה להגנת הטבע כבר 28 שנה, מאז 1995. הוא החל את דרכו בחברה להגנת הטבע כמנהל מרכז הצפרות, תפקיד בו הוא היה עד שנת 2021. בשנה שעברה מונה לסמנכ"ל שמירת טבע וסביבה. לאלון תואר ראשון בביולוגיה והוראת המדעים ותואר שני בזואולוגיה ואקולוגיה. עשייתו המקצועית, לאורך השנים, כוללת עשרות פרויקטים בתחומי צפרות ושמירת טבע, לצד כתיבת שורה ארוכה של מאמרים מקצועיים וספרים, בנושאי צפרות ושמירת טבע.

אלון אמר: "לכבוד הוא לי, אחרי שנים כה רבות, בחברה להגנת הטבע, לעמוד בראשה. החברה להגנת הטבע, שומרת ומגנה על הטבע, הסביבה והשטחים הפתוחים בישראל, כבר 70 שנה, באמצעות אנשי מקצוע ושטח, מהטובים בתחומם ונמשיך לעשות זאת, גם בעשרות השנים הבאות. האתגרים העומדים לפנינו, גם נקודתיים וגם מערכתיים – הם גדולים ורבים ונעשה כל מאמץ, באמצעים ובכלים העומדים לרשותנו, להביא לציבור בישראל הישגים סביבתיים, כפי שעשינו עד כה, לאורך השנים".

איריס האן סיכמה: "לאחר למעלה מ - 30 שנים בחברה להגנת הטבע, מהן שש וחצי שנים כמנכ"לית – אני ממשיכה בדרכי ומפנה את מקומי, לבא אחרי. השנים האחרונות, התאפיינו בטלטלות (תקופת הקורונה, בין היתר), אותם צלחה החברה להגנת הטבע בראש מורם, ויצאה מעתות המשבר מחוזקת ואיתנה, כארגון שמירת הטבע המוביל והמשמעותי בישראל. אני גאה בחברה להגנת הטבע ובעובדיה, בעשייה החיונית והברוכה שהם מובילים, במקצועיות ובמסירות אין קץ, ובזכות שנפלה בחלקי לצמוח בחברה להגנת הטבע, החל מימיי כמורה חיילת ועד לתפקיד הנוכחי.

האן הוסיפה: ''אני מברכת את דן ומאחלת לו גם הצלחה רבה וגם הנאה, במילוי התפקיד החשוב והמאתגר, של הובלת החברה להגנת הטבע, ליעדים והישגים חדשים, לטובת שמירה על הטבע והסביבה של כולנו, הנחוצים יותר ויותר, במציאות הישראלית והעולמית. אני מודה לוועד המנהל של החברה להגנת הטבע, על תהליך בחירה מקצועי, מסור ומוקפד. כמובן שאמשיך ללוות את דן, עד כניסתו המלאה לתפקיד".