אלישע ירד
אלישע ירדצילום: אברהם שפירא

מועדים לשמחה! לטובת ההיפראקטיבים שבינינו, אאמל"ק לכם: החלטתי לפני מספר ימים לעזוב את העבודה בכנסת כדובר של לימור סון הר-מלך.

פעלנו ביחד קצת יותר מארבעה חודשים, בהם הצלחנו בעיני להביא לא מעט הישגים משמעותיים כמו ביטול חוק ההתנתקות, גיבוי נרחב בכנסת לעצורים המנהליים, עמידה איתנה מול פעולות הרס בהתיישבות עד כמה שהצלחנו ובעיקר החזרת השיח בכנסת לשיח יהודי ולא מתנצל - שלא מהסס לומר את האמת גם אם היא כואבת ולא משתלמת אלקטורלית.

גאה בדברים שהצלחתי לקדם יחד עם לימור שהיא באמת אחת הנשים האידאולוגיות והמסורות שהיו אי פעם בכנסת. ובכל זאת, למה החלטתי לעזוב אם הכל טוב? בשנה וחצי האחרונות אנחנו עדים לגל אינתיפאדה מתעורר ביהודה ושומרון.

ארגוני הטרור הולכים ומתחזקים בשכם ובג'נין - אותם אזורים שהופקרו בהתנתקות, לאורך כל הדרך צעקנו על הצורך - למגר את תשתיות הטרור ולהפסיק את הכלת הפיגועים. שיטת הפינצטה הפותרת את הפיגועים לאחר שקרו - אינה יעילה, והתחזקות תשתיות הטרור ביהודה ושומרון יובילו לגל טרור בכל רחבי הארץ.

לצערי הרב לא ראיתי שינוי במדיניות הביטחונית של הממשלה הנוכחית. צעדים מתבקשים כמו מעצר מסיתים, פתרון שורש לבעיית הטרור וכו' לא קרו, במקום זאת ראינו את אותו קו חשיבה מעוות המאמין שבאמצעות מעצרים מנהליים של יהודים יהיה אפשר "לשמר את השקט" המדומה. יתרה מכך, לא מעט שיאים שליליים חדשים נשברו בחודשים האחרונים. הימנעות מפשיטה על בית המחבל במדמא שביצע פיגוע ירי, הקצאת כלל הכוחות בשומרון למשימות נגד יהודים והותרת התושבים ללא הגנה - יממה אחרי פיגוע ועוד ועוד.

אלו דברים שרק מצד עצמם מצדיקים הפיכת שולחן מצד גורמי הימין בממשלה והשלכתו על הפושעים שמפקירים את חיינו. אדגיש כדי להסיר ספק: את הביקורת שאני משמיע כעת חושב כל גורם קטן או גדול במפלגות עוצמה יהודית והציונות הדתית. המחלוקת שיש לי איתם היא האם נכון להפוך שולחנות על המדיניות הביטחונית הרופסת שעולה לנו בדם. הפיכת שולחן אינה פירוק הממשלה, אלא למשל פגיעה בדברים היקרים לליבם של מי שמונע תגובה חריפה. הדבר הזה לא קרה לצערי.

דבר נוסף שבעיני גורמי הימין בממשלה מוכרחים לעשות במצב כזה שבו המערכות עצמן וגורמים אחרים בקואליציה לא מאפשרים להם לבצע מהלכים משמעותיים מהמדיניות והתפיסה האסטרטגית שהביאו עמם, הוא לשקף את המציאות לציבור. לא לנסות לצייר הישגים אלא לתווך את המציאות העגומה כפי שהיא. באמת אנחנו נמצאים במציאות מורכבת והזויה, בה למרות חילופי השלטון המערכות פועלות בצורה עצמאית ופשוט לא סופרות אף אחד.

נכון שהציבור ידע את זה ויבין שדרך ארוכה עוד לפניו שלא תיגמר אחרי הניצחון בקלפי. הביקורת הזאת אינה סותרת את הערכתי הגדולה גם ללימור וגם ליתר חברי המפלגה שבאמת ובתמים מנסים לעשות טוב לעם ישראל. כאן בנקודה הזאת שהיא קריטית בעיני אנו חלוקים. נמשיך בעז"ה לשתף פעולה מבחוץ, ואני כמובן אמשיך בפעילות למען ארץ ישראל ועם ישראל, במיוחד בתקופה המאתגרת הזו בה אנו נמצאים.

ונקודה לסיום, גל הפיגועים הזה לא יעלם מעצמו אם נמשיך להתעלם ממנו, אלא רק יתפח למימדי איתינפאדה בואכה מלחמה. כדאי שתתעשת עכשיו, הציבור ונבחריו, לפני שזה יעלה לנו ביותר מדי דם.