Virtual reality
Virtual realityצילום: איסטוק

עולם המציאות הרבודה, ה-VR, הינו סקטור מתפתח במימדי ענק. העיסוק הגובר בפיתוחו מביא תאגידי ענק להשקיע כספים רבים, במטרה להיות בראש הפרמידה ובקדמת הטכנולוגיה.

אפל האמריקנית וטיק טוק הסינית משתתפות גם הן בעולם המציאות המדומה והרבודה, במטרה להפוך את אמצעי התקשורת הזה אשר משמש בשלב זה לגיימינג אינטרנטי בפלטפורמות כמו פלייסטיישן של חברת סוני ואקס בוקס של מייקרוסופט, לאמצעי התקשורת היחיד והמתקדם בשנים הקרובות.

לאחרונה בכירים לשעבר בחברת פייסבוק, ששינתה בשנת 2021 את שמה ל-META כדי להבהיר את חזונה בתחום המציאות המדומה, מדברים על משכורות מוצעות שנעות בין 500,000 דולר למיליון דולר למפתח אחד לשנה.

החיפוש הקדחתני אחר מפתחים בתחום הזה מעידים על כוונת פייסבוק להיות חוד החנית בתחום המטא-וורס. זאת למרות קיצוץ רוחבי של 13% מעובדי החברה בשנה האחרונה, במה שצוקרברג כינה בוועידת החברה האחרונה "שנת ההתייעלות", לאור סביבת הריבית הגבוהה והאינפלציה המטפסת בארה"ב, אשר דורשת מהחברות להתייעל ולחשוב על קיצוצים בעובדים מיותרים.

מטא פרסמה שבשנים הקרובות כ-20% מההוצאות של החברה יוקדשו למחלקת פיתוח המציאות המדומה, בתוכה משקפיים, אוזניות ועוד מוצרים שונים שכולם יתמכו בעולם המטא-וורס המתגבש. אפילו תצוגת האופנה האחרונה של תאגידי האופנה הגדולים ביותר: גוצ׳י, שאנל וכו׳ בוצע בתוך עולם המטא-וורס.