בועז ביסמוט
בועז ביסמוטצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מפגינים נגד הרפורמה המשפטית התפרצו הערב (שני) לנאום של חבר הכנסת בועז ביסמוט מהליכוד בטקס זיכרון לנספים בשואה שהתקיים בבית כנסת בתל אביב.

בתיעוד מהאירוע נראים מספר מפגינים קוראים לעבר ביסמוט "בושה". כמה מהנוכחים נעמדו וקראו להם להפסיק.

המפגינים התפרצו בתחילת נאומו של ביסמוט ומחשש לאלימות, הוא נאלץ לעזוב את המקום לא לפני שסיים את נאומו: "לא אתייחס לאלה שבאו הנה נגדי כאויבים. אחים אנחנו. ייתכן שאנחנו לא מסכימים אבל לא נעשה אחד לשני את מה שעשו לנו במשך דורות רבים. לגיטימי שלכל אחד יש רצון לישראל אחרת - אבל גורלנו זהה, בטח בערב שכזה".

"היו כאלה שרצו שביסמוט יישאר וכאלה שדרשו שהוא ירד ולא יסיים את דבריו", אמר ביסמוט. "חלק מהנוכחים יצאו החוצה וחלק התעמתו בתוך בית הכנסת. זה היה ממש נורא. זה פשוט העיב על היום החשוב הזה. כל שנה מגיע פוליטיקאי אחר לדבר, בשנה שעברה הגיע אופיר אקוניס ולא היו תגובות אלה. ישראל היא פשוט לא אותו דבר כמו ביום השואה הקודם. אנחנו קוראים ולא מצליחים לשים בצד את המחלוקות אפילו ביום כזה".

יושב ראש המחנה הממלכתי ח''כ בני גנץ הגיב בטוויטר לקריאות נגד ח"כ ביסמוט בטקס בתל אביב: "כבן לניצולי שואה, התמונות של ח"כ ביסמוט מגורש מטקס יום השואה בבית הכנסת במדינת היהודים פוצעות את הלב".

"אני מגנה זאת, ועל אף שמבין את חילוקי הדעות והמועקה שחשים רבים בעם, אני מבקש מכולם להפגין איפוק בימים קדושים האלו. את הוויכוחים העזים והחשובים על דמותנו נקיים בנחישות ובעוצמה אחריהם", כך גנץ.