האימונים לקראת המטס
האימונים לקראת המטסצילום: דובר צה"ל

מטס חיל האוויר ליום העצמאות ה-75 למדינת ישראל מסמן אחדות בין ההתיישבות ביהודה ושומרון וצה"ל.

אשתקד לאחר מאבק ממושך של ארגון תורת לחימה עבר לראשונה המטס מעל מערת המכפלה בחברון, והשנה יצטרפו לראשונה אתרים בשומרון ובבנימין דוגמת הישובים מבוא דותן, אלון מורה, איתמר, העיר אריאל, בית אל ואלון.

במטס השנה יקחו חלק למעלה מ-100 מטוסי קרב, מסוקי קרב, מסוקי סער, מטוסי התדלוק והתובלה וכלי טיס מאוישים מרחוק (כטמ”ם), אותם יתפעלו משרתי חיל האוויר בסדיר ובמילואים יחד עם כוחות אוויר זרים כמו ארצות הברית, בריטניה, גרמניה ואיטליה.

הרב אביעד גדות, מנכ"ל ארגון תורת לחימה, מסר לערוץ 7: "אל מול תופעת הסרבנות החמורה, שאיננה מייצגת את חיל האוויר, אנו זוכים ב"ה להישג מלא במאבק של השנים האחרונות לקיום המטס מעל כל חלקי ארצנו.

''אשתקד, לצד הברכה למפקד חיל האוויר אלוף תומר בר על קיום המטס לראשונה מעל מערת המכפלה, הפעלנו משפחות טייסים מהשומרון ובנימין שישאלו את האלוף שאלה פשוטה: למה ניגרע? למה בנינו משרתים כתף אל כתף עם חבריהם לטייסת, אך מטס חיל האוויר של מדינת ישראל טס מעל אום אל פאחם, ולא מעל בית אל או אריאל?".

גדות חותם: "אני שמח שהדברים נכנסו בליבם של מפקד חיל האוויר והרמטכ"ל אליהם פנינו, ובהיבט הזה של המטס אפשר לברך על המוגמר ולומר כי צה"ל וההתיישבות חד הם. הדבר גם מהווה מצפן ערכי לחוזה חדש של חיל האוויר עם החברה הישראלית כולה וערכיה העמוקים, לאחר המשבר החריף שגרם פלג קיצוני ובלתי מייצג של סרבנות, כאוס ופריווילגיה. הדור הצעיר בחיל האוויר מתקומם מאד כנגדם".