לירון קטלן
לירון קטלןצילום: יח"צ

לירון קטלן בעליה של חברת ניהול מוניטין שהוקמה בשנת 2015 כבר עשתה קמפיינים לפוליטיקאים, יזמי נדל"ן, חברות תיירות, רופאים, עורכי דין, זמרים, שחקני כדורגל ועוד לעסקים רבים במשק..למעשה כולם מבינים את החשיבות הדיגיטלית של המוניטין ויש דגש חזק מאוד במיוחד בימים אלו על מה שכתוב עליהם באינטרנט..

ניהול מוניטין כולל מעקב והשפעה על התפיסה המקוונת של אדם או מותג. כדי לדכא אזכורים שליליים בגוגל, אתה יכול להשתמש בטכניקות שונות כדי לשפר את הנוכחות שלך באינטרנט ולקדם תוכן חיובי. הנה כמה שלבים שכדאי לקחת בחשבון:

צור תוכן באיכות גבוהה: פתח תוכן מרתק, רלוונטי ובעל ערך שמציג את המומחיות שלך, ההישגים או ההיבטים החיוביים של המותג שלך. זה יכול לכלול פוסטים בבלוג, מאמרים, מסמכים לבנים, סרטונים ועוד. סביר יותר שתוכן באיכות גבוהה ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש, וידחיק אזכורים שליליים למטה בדף.

בצע אופטימיזציה של הנוכחות המקוונת שלך: ודא שיש לך אתר תדמית ושהאתר שלך מותאם למנועי חיפוש על ידי שימוש במילות מפתח רלוונטיות, מטא תגיות ומבנה HTML תקין. לאתר מותאם היטב יש סיכוי טוב יותר לדרג גבוה יותר בתוצאות החיפוש ולדכא אזכורים שליליים.

תבע ובצע אופטימיזציה של פרופילי מדיה חברתית: תבע את המותג או השם האישי שלך בפלטפורמות מדיה חברתית פופולריות (למשל, טוויטר, פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם). בצע אופטימיזציה של פרופילים אלה עם מידע רלוונטי, תמונות פרופיל ועדכוני תוכן שוטפים. פרופילי מדיה חברתית מדורגים לעתים קרובות גבוה בתוצאות החיפוש, מה שיכול לעזור לדחוף אזכורים שליליים.

נצל רישומי עסקים וספריות: צור ובצע אופטימיזציה של פרופילים בספריות ובאתרי ביקורות עסקיים פופולריים (למשל, Google לעסק שלי, Yelp, TripAdvisor). פרופילים אלו יכולים לדרג גבוה בתוצאות החיפוש ולתרום לנוכחות חיובית באינטרנט.

פרסם הודעות לעיתונות: פרסם הודעות לעיתונות כדי להכריז על מוצרים, שירותים, אירועים או הישגים חדשים. הודעות לעיתונות יכולות להיקלט על ידי ערוצי חדשות שונים ולעזור ליצור סיקור חיובי המדורג היטב בתוצאות החיפוש.

בנה רשת מקוונת חזקה: צור קשר עם משפיענים בתעשייה, בלוגרים ועיתונאים כדי לפתח רשת מקוונת חזקה. זה יכול להוביל ליותר קישורים נכנסים, אזכורים וסיקור חיובי, שיכולים לעזור לדכא תוכן שלילי.

עקוב אחר המוניטין המקוון שלך: עקוב באופן קבוע אחר תוצאות חיפוש, אזכורים במדיה חברתית וביקורות כדי להישאר מעודכן לגבי המוניטין המקוון שלך. כלים כמו Google Alerts, Mention ו-Brand24 יכולים לעזור לך לנטר את הנוכחות המקוונת שלך בצורה יעילה יותר.

התייחס לתוכן שלילי באופן יזום: במידת האפשר, צור קשר עם ביקורות או הערות שליליות באופן מקצועי ואדיב. טיפול בחששות והפגנת מחויבות לפתרון בעיות יכולים להפוך מצב שלילי לחיובי.

חפש עזרה מקצועית: אם מאמצי ניהול המוניטין שלך אינם מספיקים כדי לדכא אזכורים שליליים, שקול לשכור סוכנות לניהול מוניטין. לאנשי מקצוע אלה יש את המומחיות והמשאבים לפתח וליישם אסטרטגיה מקיפה לשיפור הנוכחות המקוונת שלך.

זכרו שביצוע קמפיין ניהול מוניטין הוא תהליך מתמשך, ועשוי לקחת זמן עד שהמאמצים הללו יראו תוצאות מוחשיות. עקביות והתמדה הם המפתח לבנייה ולשמירה על מוניטין חיובי באינטרנט.